110- הדף היומי בזוהר הסולם – בראשית א' – עמודים שכה-שכו (שיעור...

110- הדף היומי בזוהר הסולם – בראשית א' – עמודים שכה-שכו (שיעור השקפה)

"הסולם"- http://hasulam.co.il. בפייסבוק – http://facebook.com/hasulamsכִּי לֹא הִמְטִיר

חוק מחויב בתחתון, שניתן לקבל רק בצורה של לקבל בעלמ"נ להשפיע!

אמר ר' אבא שאדם וחוה נקראים נטיעות, שכתוב נֵצֶר מַטָּעַי מַעֲשֵׂה יָדַי לְהִתְפָּאֵר, וכתיב בְּיוֹם נִטְעֵךְ תְּשַׂגְשֵׂגִי, שביום שנִטעו בעולם חטאו. הרי שהכתוב מדבר באדה"ר וקורא אותם נטיעה.
נשמות אדם וחווה מייצגים את כלל הנשמות בעולם, וכפי שנוהג בעולמות העליונים, כך נוהג בנשמת האדם. לפי המקור בעליון שהאיר ב – ג' קווים, כך זה חוק מחויב בתחתון, שניתן לקבל רק בצורה של לקבל בעלמ"נ להשפיע, אין אפשרות קבלה אחרת.

וְעֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרָע- שהוא באמצע בין טוב הימין ובין הרע השמאל, אינו יודע לחבר בניהם, בין גדלות הרצון לקבל לבין השפעה, בין צד האני הכוזב לאני האמיתי.
בחירה לאדם למי ייתן את השליטה, האם לעץ חיים, או הדעת מצד הגוף. את המקרה יש לטעת במקום שאינו תלוי בזמן ומקום. האור לא מתקבל במקום הנטיעה המקורי, אך על האדם לחבר בין שמאל לימין דרך קו אמצע.

וַיַּפֵּל יְהוָה אֱלֹהִים תַּרְדֵּמָה עַל-הָאָדָם וַיִּישָׁן וַיִּקַּח אַחַת מִצַּלְעֹתָיו וג' וַיִּבֶן יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הַצֵּלָע, דווקא שנפרדים ובאים פב"פ זו שלימות שהנקבה סומכת בבקשת חוכמה לשיתוף וקשר.
לאחר שזכתה חווה לעצמאות, יכלה לתת חלקה לזיווג. כאשר הנקבה והזכר רוצים לבוא למקום המשותף על כל אחד מהם לתת חלקו לאני המשותף. כאמור חלקה של הנקבה, לתת את ההשתוקקות לביחד, לא לבוא לבורא בלי שמחה וחשק.

אי אפשר להשתמש בעֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרָע, אלא בדרך מיוחדת, כאשר עוקרים אותו ממקומו, ונוטעים אותו במקום ראוי, בכדי שירכוש טבע שני.
נטיעה זה לקחת ממקום הפוטנציאל ולטעת במקום הראוי. על האדם להוציא עצמו ממקום שבו נולד, שיצר לב האדם רע מנעוריו, בחינת לֶךְ-לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ, אֶל-הרצונות החדשים ולהצמיח טבע רוחני חדש בסביבה ראויה אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ. כל אחד יבדוק מהיכן לעקור עצמו, ומהי הסביבה הראויה לטעת עצמו בכדי להגיע לתכלית.

השֹכל הוא צד הזכר, והרגש צד הנקבה, אי אפשר לחבר אותם בעולם הגשמי, יש לטעת אותם בעולם הרוחני שבו מביאים כל מקרה מעבר לזמן ומקום.

אין תגובות

להגיב