008- הדף היומי בזוהר הסולם – פיקודי – כה-כז שיעור השקפה

008- הדף היומי בזוהר הסולם – פיקודי – כה-כז שיעור השקפה

פיקודי כה-כז

וַיִּפֶן אַחֲרָיו וַיִּרְאֵם

כאשר מתעוררת השתוקקות צריך להרוג את צד הרע שבה.

לאחר עליית אליהו השמימה כתוב על אלישע: וַיַּעַל מִשָּׁם, בֵּית-אֵל; וְהוּא עֹלֶה בַדֶּרֶךְ, וּנְעָרִים קְטַנִּים יָצְאוּ מִן-הָעִיר, וַיִּתְקַלְּסוּ-בוֹ וַיֹּאמְרוּ לוֹ, עֲלֵה קֵרֵחַ עֲלֵה קֵרֵחַ. וַיִּפֶן אַחֲרָיו וַיִּרְאֵם, וַיְקַלְלֵם בְּשֵׁם יְהוָה וַתֵּצֶאנָה שְׁתַּיִם דֻּבִּים, מִן-הַיַּעַר, וַתְּבַקַּעְנָה מֵהֶם, אַרְבָּעִים וּשְׁנֵי יְלָדִים.

נערים שהיו מנוערים מכל דבר תורה ומכל מצות התורה. קטנים שהיו קטני אמונה ונתחייבו בדין של עולם הזה ובדין של עולם הבא. יָצְאוּ מִן-הָעִיר שעיר נק' אמונה, ויער מקום הס"א .

כאן היה לאלישע מאבק גדול עם כוחות הרע שהם שם מ"ב מהצד האחר המבטאים השתוקקות חזקה מאד, שהרי על הדוב נאמר שהוא שוקק.

על ההשתוקקות הפסולה של אשת פוטיפר, מלמד רש"י " וַיְהִי יוֹסֵף, יְפֵה-תֹאַר וִיפֵה מַרְאֶה " כיוון שרא עצמו מושל התחיל מסלסל בשערו, אמר הקב"ה אביך מתעבל ואתה מסלסל בשערך, אני מגרה בך את הדוב מיד: וַתִּשָּׂא אֵשֶׁת-אֲדֹנָיו אֶת-עֵינֶיהָ, אֶל-יוֹסֵף

אדם צריך לדעת שהוא נלחם בתשוקה שאינה אמיתית, אין שם לא דובים ולא יער, אלא אחיזת עיניים של הס"א.

כשבלק ובילעם רצו לקלל את ישראל, העלו 42 קורבנות וקיבלו מכך כוח. לכן אדם צריך להיזהר, שכאשר הוא מקריב קורבן לס"א, הדבר ישפיע על נפשו.

וַיִּפֶן אַחֲרָיו וַיִּרְאֵם, שהסתכל לאחוריו, אם יחזרו בתשובה או לא. ראה בהם שזרע מתוקן אינו ראוי לצאת מהם. ויראם, שנעשו בליל יוה"כ שאז הזיווג אסור, שאז התעבּרה אימם מהם. מיד, וַיְקַלְלֵם בְּשֵׁם יְהוָה. ידע שיום הכיפורים מבטא את הנקודה הפנימית, ומאחר ובאו בנקודה החיצונית אין להם כפרה. ולא פחד אלישע על עצמו, אלא ידע שכך צריך להיות.

אסור לרחם על אכזרים, שמי שמרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים.  אלישע ירש את אדרת השער מאליהו, כלומר את בחינת הניהול הנכון של ההשתוקקויות הנפשיות שלו.

אין תגובות

להגיב