131- הדף היומי בזוהר הסולם – בראשית א' – עמודים כג-כד (למתקדמים)

131- הדף היומי בזוהר הסולם – בראשית א' – עמודים כג-כד (למתקדמים)

"הסולם"- http://hasulam.co.il. בפייסבוק – http://facebook.com/hasulams

מאמר: טעמים, נקודות, אותיות.

אדם הרוצה להשיג מנוחה, לא יצליח בלי תנועה.
מנחת הגוף — שהוא רצון לקבל, שונה בטבעה מהנשמה שהיא רצון להשפיע — לכן צריך על ידי תנועה להתחבר, אך חיבור לא קיים בגוף, אלא בנפש.

"עַל פִּי יְהוָה (טעמים) יִסְעוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְעַל פִּי יְהוָה יַחֲנוּ" כאשר הנשמה תשפיע תנועה דרך הרוח לאותיות — אז יִסְעוּ.

הניגון עושה את התוכן. כפי שאדם האומר דבר בטון של חשיבות לחברו: "ספר כזה אתן לך", או להיפך בזלזול: "ספר כזה אתן לך"? -שאתה ברמה גבוהה בהרבה מהתוכן.

ההפסקים בנגינה יוצרים את הפרטים להבנת כלל הנשמה שמנגנת ויוצרת את התנועה המעבירה את הזוהר-האור לתוך הגוף.

מצד הטעמים חייב שיהיה באור גם נתינה וגם הפסק נתינה, יכולת לתת ויכולת לא לתת. צריך גם את ההפסקים בזרימה, שהרי אדם תופס מהפרטים אל הכלל.

תפקיד האדם להכין את התודעה שתחבר בין ההכרה העליונה ללב. המופשט מובא לאדם בדרך של אומנות שיכולה להיות דיבור נגינה, ריקוד או כל דבר שמבטא רעיון.

"יש לחבר את הרצון להשראה רוחנית" כפי שבניגון, שפורטים על מיתרי הלב, כך התנועה יוצרת ניגון המבטא את הנשמה.

מה שמחבר בין הרצון שלנו לרעיון הנשגב זה סוג של אומנות, (אמן, אמונה) בכדי שהזולת יקח את המופשט וינסה להביאו אצלו למורגש. דרך האומנות ניתן לרפא את האדם

האמנות הכי מדויקת שלנו היא הלימוד.

אין תגובות

להגיב