013- הדף היומי בזוהר הסולם – בראשית א' – עמודים קלא-קלב (למתקדמים)

013- הדף היומי בזוהר הסולם – בראשית א' – עמודים קלא-קלב (למתקדמים)

"הסולם"- http://hasulam.co.il. בפייסבוק – http://facebook.com/hasulams

מאמר ג' נהורין

להיות "צֹלֵעַ עַל-יְרֵכוֹ" זה דבר טוב!

גאוותן עומד על שני הרגלים — רוצה את כֹל האור בבת אחת. עבודה נכונה היא ההסכמה לקבל אור חלקי, כשלא ניתן לעמוד על שני רגלים רוחניות — כאשר הכלים התחתונים חסרים. בזמן תיקון אין להרגיש שלמות!

אור ראשון אברהם חסד, בפתח האוהל -הלב, ע"י שמבטל עצמו, יודע שיש משהו מעליו.

אור שני ההולך ונחשך לפנות ערב, והוא סוד תפלת מנחה: וַיֵּצֵא יִצְחָק לָשׂוּחַ בַּשָּׂדֶה לִפְנוֹת עָרֶב. אור חוכמה החסר חסדים, כפי המשל שמביא הרב"ש: יש אוכל קפוא, אך חסר טבח — חסדים, יש אור ולא ניתן לקבל אותו כמו ביום כיפור – חושך המאיר להשלמת כלים. עליך להיות בעל חסד, מוותר על הגאווה, ואם לא תתכלל עם הימין, אברהם, החסד, לא תוכל לממש את החוכמה, השפע.

אור שלישי קו אמצעי הכולל את ב' האורות הללו – המאיר לרפואה – שמשמעותה הכנסת האין סוף לתוך הסופיות, חיבור. קו ימין הוא אין סוף, צד הבריאה הוא סופי שאינו יכול להתקיים מעצמו לאחר שיצא ויצר את החלל, החולי, שאותו יש לרפא. מי שרוצה לקבל את הבריאות רק על ידי מילוי הרצון, זה לא רפואה, זה עלול להביא לחולי גדול יותר.

את השתוקקות האדם מרפא ע"י חסדים, שהביטוי שלהם בנפש- השפעה, ויתור על הגאווה, פחות עקשנות. וַיִּזְרַח-לוֹ הַשֶּׁמֶשׁ…וְהוּא צֹלֵעַ עַל-יְרֵכוֹ. דהיינו לרפאותו מחושך השמאל. אור התפארת הוא מדת יעקב, שבא לקיים את הרפואה בעולם, והוא הראשון שמבטא חולי: וַיֹּאמֶר לְיוֹסֵף הִנֵּה אָבִיךָ חֹלֶה – בא כתיקון עולמי של קו אמצע והוא שורש של בני ישראל שבאים לתקן את העולם. תיקון קו אמצעי — זו רפואת העולם.

מכאן והלאה וְהוּא צֹלֵעַ עַל-יְרֵכוֹ, מוותר על התיקון בבת אחת. מוכן ליהנות אבל רק מהאמת: תִּתֵּן אֱמֶת לְיַעֲקֹב, לא לקבל כשאין מספיק חסדים לכל התיקון. חשכות השמאל היא המחלה, ובלי צניעות אי אפשר לעשות את העבודה.

סיכום: אברהם: אמונה שלמה שבעולם העליון יש מי שנותן. יצחק — לעורר השתוקקות לאור הרוחני אותו אתה רוצה להשיג בתנאי שהחשכות תהיה לדבר האמיתי הקשור לאברהם, ולא לרצון לקבל. האור השני יוצר חולי — חלל, יש את צד הבריאה, שלא קשור לבורא, ואותו צריך לרפא.
אור ג — קו אמצע — היכולת לחבר את ההשקפה העליונה עם ההשתוקקות שלי. אדם שלם עם עצמו, בלי לזייף. לב הפועל לפי השכל, לא כפילוסוף מצד אחד, וכבהמה שחיה אחרת. עדיף להחזיק בהשקפה קטנה ולחיות אותה. אחרת יש לאדם חוכמה שאינו יכול לבטא אותה. נצח ישראל – שצולע על ירכו לא משקר, בא מטעם תיקון.

רוצה להירפא? עליך קצת להשתחרר מעצמך, מהדאגה העצמית, אל תעמיס על עצמך יותר מדי דאגות.

אין תגובות

להגיב