תיקוני הזוהר – מעלות הסולם | הקדמה | שיעור 139 | עמודים...

תיקוני הזוהר – מעלות הסולם | הקדמה | שיעור 139 | עמודים קנג-קנד

זוהר חדש שיעור 139

ל"ב נתיבות – חכם לך

 

הגזירות שיש על האדם נובעים והניתוק והריחוק מהבורא. בכוונה נכונה של הייחוד בק"ש הויה אלוקינו השם אחד, מתחברים ומבטלים את גזר דינו של האדם.

התיקונים באים לידי ביטוי הכוונה של האותיות. תיקון יד ימין הוא בחינת הויה אלוקינו הויה, ותיקון יד שמאל, ע"י אותיות מאוחרות יותר, למשל במקום אותיות הויה אותיות השם כוזו.

הזוהר מראה על סימנים כמו יד, שיש להם קשר נפשי לעבודה. קשר זה לא שייך לתפיסה הגשמית, וע"י בחינת האמונה סימנים אלו מגרים את הנקודה הפנימית. כך למשל מלמד על כלי המשכן, אשר בגשמיות הוא המקום לעבודת הבורא.

כך למשל שכתוב ותורה "ועשו ארון"

ועשו ארון זה רומז ליום השבת היינו מלכות כשהיא מאירה בהארת ג״ר. ג"ר זו שלמות, והשבת מסמלת את מטרת הבריאה. כי המשכן הוא שש משזר כולל ששת ימי בראשית, שהם: ב' זרועות היינו חסד גבורה. וגוף עמוד האמצעי היינו תפארת. וב׳ שוקים שהם שני נביאי אמת היינו נצח הוד. וצדיק אות ברית היינו יסוד ביניהם. שהם ו״ק דז״א והמשכן היינו השכינה התחתונה מלכות כלולה מכל התקונים של הגוף והיינו בנין המלכות במוחין דו״ק.

יוצא שהמשכן הוא מעין כלל לכל הפרטים האחרים.

משכן הוא מצב הקנטות, והשכינה, כנסת ישראל מצב הגדלות.

 

השלמות הנפשית היא כשאדם מרגיש טוב, היינו כל רצונותיו מכוונים לרצון מרכזי אחד, שאז הוא בחינת כנסת ישר-אל. שלמה המלך ביקש לב חכם, היינו שהחכמה תוכל להתפשט ללב, כנגד השבת.

זוהר חדש שיעור 139

ל"ב נתיבות - חכם לך

 

הגזירות שיש על האדם נובעים והניתוק והריחוק מהבורא. בכוונה נכונה של הייחוד בק"ש הויה אלוקינו השם אחד, מתחברים ומבטלים את גזר דינו של האדם.

התיקונים באים לידי ביטוי הכוונה של האותיות. תיקון יד ימין הוא בחינת הויה אלוקינו הויה, ותיקון יד שמאל, ע"י אותיות מאוחרות יותר, למשל במקום אותיות הויה אותיות השם כוזו.

 

הזוהר מראה על סימנים כמו יד, שיש להם קשר נפשי לעבודה. קשר זה לא שייך לתפיסה הגשמית, וע"י בחינת האמונה סימנים אלו מגרים את הנקודה הפנימית. כך למשל מלמד על כלי המשכן, אשר בגשמיות הוא המקום לעבודת הבורא.

כך למשל שכתוב ותורה "ועשו ארון"

 

רצג) ועשו ארון דא וכו': ועשו ארון זה רומז ליום השבת היינו מלכות כשהיא מאירה בהארת ג״ר. ג"ר זו שלמות, והשבת מסמלת את מטרת הבריאה. כי המשכן הוא שש משזר כולל ששת ימי בראשית, שהם: ב' זרועות היינו חסד גבורה. וגוף עמוד האמצעי היינו תפארת. וב׳ שוקים שהם שני נביאי אמת היינו נצח הוד. וצדיק אות ברית היינו יסוד ביניהם. שהם ו״ק דז״א והמשכן היינו השכינה התחתונה מלכות כלולה מכל התקונים של הגוף והיינו בנין המלכות במוחין דו״ק.

יוצא שהמשכן הוא מעין כלל לכל הפרטים האחרים.

משכן הוא מצב הקנטות, והשכינה, כנסת ישראל מצב הגדלות.

 

רצד) צלע המשכן דא וכו': צלע צד המשכן זה מטטרו"ן בבחינת שפחה של המלכה, עיין בזהר תחלת משפטים מאן גופא דברתא דמלכא דא מטטרו״ן והאי גופא איהו אמה דשכינתא. עלה נאמר עצם מעצמי, עצם השמים לטוהר. כלומר שנמצא תמיד באור החסדים שהוא לבן ונקרא עצם.

 

רצה) ארון ודאי דא וכו': הארון הוא הלב ודאי, למרות שהלב שייך לגוף הוא בחינת ו"ק אלא האשר האורות מתפשטים לגוף בבחינת והשבות אל לבבך. אש שורף כולל ל״ב נתיבות החכמה. והוא שבת היינו מלכות, ובו, במלכות כלולה השכינה העליונה, שהיא בינה, שהיא נקראת תורת חכם, כי בינה היא נוקבא לאבא שהוא חכמה, ולכן היא נקראת תורת חכם. ובה היינו בהתכללות הבינה לב מבין והוא, הלב הוא נשמה יתירה של שבת, והוא החרות של שבת, שבשבילה לא שולטים בעלי הגיהנם על העולם.

השלמות הנפשית היא כשאדם מרגיש טוב, היינו כל רצונותיו מכוונים לרצון מרכזי אחד, שאז הוא בחינת כנסת ישר-אל. שלמה המלך ביקש לב חכם, היינו שהחכמה תוכל להתפשט ללב, כנגד השבת.