033- הדף היומי בזוהר הסולם – בראשית א' – עמודים קעג-קעד (למתקדמים)

033- הדף היומי בזוהר הסולם – בראשית א' – עמודים קעג-קעד (למתקדמים)

"הסולם"- http://hasulam.co.il. בפייסבוק – http://facebook.com/hasulams

מאמר תְּפִלָּה לְעָנִי

בכדי לפתוח שערי תפילה, לא מספיק תורה ומצוות, אלא יש להוסיף יראה ואהבה!

אומר הזוהר: וכמה שומרי שערים נמצאים אל ההיכלות, שהם מקבלים התפלה, וכל תפלה אינה נכנסת אלא במידה ומשקל. מדה (מידות האדם) דהיינו אור חסדים, משקל אור חוכמה, להיותם נמשכים בסוד שֶׁקֶל הַקֹּדֶשׁ. ואם אין המידה והמשקל בכל השלמות אין התפלה מקובלת. חייבים יראה ואהבה!

כאשר מכוונים נכון את הלב, לפי תבנית ההשקפה האמונית, אין מי שיעמוד לפני שער התפלה למנוע אותה מלהתקבל, ועליו נאמר: לֹא-יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר. יתגברו על הבושה, מאחר ויש להם כלי יראה ואהבה הראויים להיכנס לפתח בשער המלך. מתגבר על מידת הבושה, שלא רוצה להיות מקבל בעמ"נ לקבל, ובונה כלי השפעה כדי שיכול להיכלל ביראה ואהבה, אחרת הקליפות שעיקר אחיזתן הוא בשער, חומסות את התפילה. וכאשר כן ממשיך המוחין של מדה ומשקל, אז נאמר עליו: יִפֹּל מִצִּדְּךָ אֶלֶף וּרְבָבָה מִימִינֶךָ אֵלֶיךָ לֹא יִגָּשׁ, דהיינו שכל הקליפות והמקטרגים בורחים ומסתלקים והתפלה מתקבלת.

התפלה היא מלכות היא מצווה — אות ה אחרונה בשם הויה. אות וו בשם – תורה שהוא הקב"ה, שאין לאפשר הפסקה ביניהם, שזהו מקום לקליפות. לכן לפני כל תפילה מכוונים את הייחוד: לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, וּרְחִימוּ וּדְחִילו.
הייחוד המתבקש הוא בין כוונת הלב לבין המוח – השקפה אמונית, שהלב יהיה מכוון לאהבת השם. בלי המידה והמשקל, מגיעים לבחינת "וְנִרְגָּן מַפְרִיד אַלּוּף" שמפאת חוסר יראתו, הוא בחינת נרגן. מכאן שצריכים להעלות התורה והמצווה על ידי יראה ואהבה.

כפי תבנית שלמות האצילות ושם הויה, יש לפעול במסגרת תורה מצווה אהבה ויראה. שאז נכללים מצוות עשה ול"ת בשם הויה, בסוד הכתוב זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר. שְּׁמִי +יה=גימ' שס"ה, זִכְרִי +וה= גימ' רמ"ח. כוללים את כל התרי"ג. ניתן להשיג זאת ע"י ביטול לרב (לא כיועץ) ואהבת חברים.

תו"מ במסגרת יראה ואהבה — זה הבסיס דרכו צריך לעבוד, וזו השלמות הראויה לבוא לתפילה, ללא זה השערים סגורים.

אין תגובות

להגיב