099- הדף היומי בזוהר הסולם – בראשית א' – עמודים שה-שו (שיעור...

099- הדף היומי בזוהר הסולם – בראשית א' – עמודים שה-שו (שיעור השקפה)

"הסולם"- http://hasulam.co.il. בפייסבוק – http://facebook.com/hasulams

יְהִי מְאֹרֹת

אדם לא יכול להימנע מחולי בעולם זה!
תמיד עליו להזין במעט את הקליפות. המחלה החלה ביעקב אבינו — שבא לקו אמצע, ובא ללמד תיקון, הרגש של הזהרה לפני סכנה.

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי מְאֹרֹת בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם לְהַבְדִּיל בֵּין הַיּוֹם וּבֵין הַלָּיְלָה. מארת כתיב חסרה האות ו' המסמלת את זמן היגיעה, רצון גדול בלי מסך המביא לחושך, לכן מארה היא קללה/דין.

מעצם הקיום יש דין, מפני שיצא הנברא לבר, לחוץ מהבורא-הכלל. כל הפרדה מהכלל דורשת שמירה מיידית, והברית באה כדי לזכור שאנו רוצים להתחבר שוב לכלל.

ישנן רצונות הנק' תינוקות מתים, כי הם יצאו מחוץ למסגרת הקדושה, בגין החיכוך בעולם הזה, כמו למשל תרבות אומות העולם, שקיבלו כוח קליפה, בכדי לשמור על הפרי. קללה היא מציאות של ניתוק הנובעת נובעת מכך שיש אור המתקבל באופן הלא ראוי, כמו עודף השתוקקות, גאות — גאווה. או מסיבת הניתוק מנותן החיים. כלומר עודף אור במקום או זמן לא ראויים, או ניתוק.

כאשר ישנה החשכה על הרצון, זה נק' מארה. לכן רוב המחלות באות מהעצבות, מהכוח של שלילת הרצון, וזה בא לידי ביטוי מכך שיש התנתקות הרצון מנותן החיים. במצב זה יש דין שיש בו סכנה לקללה. זו פעולה בתחתונים, שעלולה להביא למוות למי שקטן, דהיינו חלש שאין לו אור. במי שגדול ויש לו מוחין — דהיינו כבוד שמים גדול, הקליפות פחות יכולות להזיק.

אין תגובות

להגיב