017- הדף היומי בזוהר הסולם – תרומה – מט-נא השקפה |☆ תגיות:...

017- הדף היומי בזוהר הסולם – תרומה – מט-נא השקפה |☆ תגיות: שמע ישראל, קץ הימים

שיעור שמע:
הורד Mp3

SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

תרומה מט – נא

שְׁמַע יִשְׂרָאֵל בשכמל"ו [בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד]

אַהֲבָה הִיא לֹא נְתִינָה, אֶלָּא נְתִינָה וֶקָבַּלה בָהנאה מֶהָיחַד.

את האהבה צריך לבטא בשני הצדדים וְאָהַבְתָּ, אֵת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּכָל-לְבָבְךָ, בשני ייצרך, כולל הרצון לקבל בדרך האמת. אהבה היא כשיש תענוג ולא אלטרואיזם חד צדדי. תפקיד הזכר שבאדם, לקחת את הרצונות של הנקבה, הלב ולעלות אותם ולעשות מהם תענוג מהקדושה. הזכר צריך לקחת את רצונות הגוף ולהעלותם לראש, לתודעה ולייצר מהם תענוג של קדושה, וזאת עדות לנקבה, צד הגוף שיכול לבוא לחופה.

להביא את הלב לחיבור יכול רק מי שמעוניין בקדושה.

מותר וכדאי להשתמש כראוי ברצונות לקבל, מותר ליהנות מהיחד. כאשר מדובר על אחדות, הס"א מסתלקת, שהרי רצונה בכלל לדבר על דברים אחרים שלא מחייבים, להתרחק ממחשבה על האמת. אדם שמבקש להתחמק ממחויבות,  יסלק עצמו ממקום בו מדברים על שמירת הברית והמסגרת.

דווקא כשישנה האחדות צריך את כוונת הלב האמתית. כאשר רוצה לקבל תענוג, את אור החוכמה, זו זכות כאשר ההשתוקקות היא מטעם האחדות, שאז זו קדושה. בעדות של הקדושה האמת מוכיחה את עצמה ואין צורך לסתור את השקר. כאשר אומרים בשכמל"ו העדות היא של הקב"ה שהיא אחד, שהשכינה היא הדבר אליו מתכוונים. ללא האחדות אינה ראויה לזיווג, ועדות האמת מסירה ממנה את הדינים.

הגדלת הרצון לקבל ורדיפה אחרי תענוגות לפרטיות מביאים לשבירה ונק' קץ הימים. יש לכוון להשפעה, והתענוג המתקבל צריך להיות בנסתר, להראות שהוא רק לואי ובטל לכוונה האמתית – ההשפעה שהיא נק' קץ הימין.

אתר הבית- http://hasulam.co.il
אתר ספר הרב: http://parasha.pw
פייס הרב: http://adamsinay.net
הזוהר היומי: http://zoharyomi.net
אתר התע"ס: http://kab.li
חנות ספרי קבלה: http://kabbala.co
קורסים נבחרים: http://moodle.hasulam.co.il
קבלה למתחיל: http://goo.gl/zGAtcv
טיפ זוגי קבלי: https://goo.gl/cg1T8Y
ניוזלטר שבועי: http://goo.gl/uQl5qR
אפליקציית הסולם: http://www.hasulam.co.il/ap
הרב אדם סיני: http://goo.gl/B4Pfwl

צור קשר: http://goo.gl/81NR6h

פייסבוק –
http://facebook.com/hasulams

אין תגובות

להגיב