הדף היומי בזוהר הסולם – פרשת פנחס רנג-רנה| השקפה | שיעור 85

הדף היומי בזוהר הסולם – פרשת פנחס רנג-רנה| השקפה | שיעור 85

פנחס רנג – רנה שעור 85

רעיא מהימנא

 

אֵין הַתּוֹרָה מתקיימת, אֶלָּא בְּמֵי שֶׁמֶמִית עָלֶיהָ אֶת התפיסה הגשמית.
עַל הָאָדָם לְהָמִית בְּנַפְשׁוֹ אֶת התפיסה הגשמיתהסיפורים החיצוניים שֶׁל הַתּוֹרָה.
אִי אֶפְשָׁר שהפרטים יִהְיוּ תפוסים בִּכְלָל בְּלִי יְגִיעָה.
אֶת קַו הַשְּׂמֹאלהָרָצוֹןיֵשׁ לִכְּתוֹת עַד שֶׁיָּבֹא לְהִתְחַבֵּר עִם ההשפעה מהימין.
הזיכרון והדמיון צְרִיכִים לפעול יַחַד כְּדֵי לייצר תְּמוּנָה פנימית.

אָדָם חוֹשֵׁב בְּהֶתְאֵם לַמָּקוֹם בּוֹ הוּא מִצּוּי.

 

הסולת הנקייה היא בחינת השכינה הקדושה, והיא מעורבת בשמן, בחכמה העוברת דרך בינה והז"א, שהוא נק צדיק בחינת כתית הכותש את השמן להוציא ממנו שמן זית.  נאמר כאן בלולה בשמן כתית ונאמר בתורה שבע"פ שהיא בלולה במקרא במשנה ובתלמוד. ועוד יש סוד שני בלולה בשמן כתית. ודאי שאין התורה בלולה במקרא במשנה ובתלמוד, אלא למי שנותן יגיעה שהסלת תהיה נקייה ובלולה שסובל כמה יסורים בשבילה כמו שהעמידו בעלי המשנה שאין התורה מתקיימת אלא במי שממית עצמו עליה.

מי שנותן בד"כ את היגיעה הוא הצדיק, הלוקח את הזית שהוא בחינת שלא לשמה, ומפיק שמן שהוא לשמה.

אין טיפה יורדת מלמעלה שאין עולים כנגדה טפיים מלמטה והרמז שלהם הוא כנגד שלשה מוחין, אחד מוח הזיכרון השני מוח המחשבה השלישי מוח הדמיון. הדמיון והזכרון עולים מהלב, המחשבות יורדות עליהם ללב והדמיון והזיכרון מקבלים אותו כמלך. המחשבה מייצרת אור חוזר, היינו כלי לזיכרון.

אין תגובות

להגיב