143- הדף היומי בזוהר הסולם – בראשית א' – עמודים מט-נ (שיעור...

143- הדף היומי בזוהר הסולם – בראשית א' – עמודים מט-נ (שיעור השקפה)

"הסולם"- http://hasulam.co.il. בפייסבוק – http://facebook.com/hasulams

מאמר יְהִי אוֹר
השלמות נקנֵית ע"י איחוד הרצונות!

בא להראות כיצד מלמדת התורה את נושא קו ימין, שמאל ואמצע, ואת משמעותם בעבודת הנפש.

(וַיְהִי) אוֹר רומז על שם הָאֵל הַגָּדֹל. גדול -כלל (קטן פרט/הנברא). קו ימין: חסד, חוֹלַם, אברהם שויתר על עצמו (ונקרא גם היד הגדולה), ביטול הגאווה… אוֹר: אות יוד שיצא מאויר וקיבל גדלות דנשמה.

לכאורה מספיק היה קו ימין, אך מה נעשה עם הרצון, קו שמאל? וַיְהִי- (גבורה דז"א), רומז על חושך הוא סוד השם אֱלֹהִים. נקודת השורוק, גבורה. חושך אינו העדר אור, אלא הארת הרצון, אור שחור, חוכמה בלי חסדים.

קו אמצע — מסך דחיריק מושך חסד מימין, גבורה משמאל וניקרא אוֹר. כִּי אֵל גָּדוֹל יְהוָה וּמֶלֶךְ גָּדוֹל עַל כָּל אֱלֹהִים. וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת-הָאוֹר כִּי-טוֹב – שם הויה המכליל לכל הצדדים, תפארת המחברת חסד וגבורה.

וַיַּבְדֵּל אֱלֹהִים, בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ, בין זכר לנקבה. לשם מה עשה מחלוקת זו? — התשובה: החיבור צריך לבוא מתוך בחירה. (כִּי) טוֹב מתבטא באחדות. התענוג מהביחד הוא האמיתי, האהבה השלמה. לא מבטלים את ההשתוקקות, אלא מכלילים אותה בחסדים.

באה התורה ללמד עם סגולה, שמסוגל לחבר שמאל לימין, פרט לכלל, להגיע לאחדות עם הבורא בלי לוותר על עצמו. אי אפשר להגיע לאחדות הרצונות הפרטיים, בלי הפשרת הרצונות, הגמשה, ואז לאחד הרצונות להִתכַלל יחד, להקריש אותם –
באחדות לרצון הדבקות בבורא — היא התכלית.

אין תגובות

להגיב