43- הדף היומי בזוהר הסולם – וירא – קכז-קכט (שיעור השקפה)

43- הדף היומי בזוהר הסולם – וירא – קכז-קכט (שיעור השקפה)

שיעור שמע:

bmp3 (1)

 

סיכום לימוד הדף
היומי בזהר הקדוש
פרשת וירא עמודים קכז-קכט
🪜 פירוש הסולם 🪜

"אשתך כגפן פוריה"

🔷️ כאשר הולכים בדרך ה' עושים תנועות בנפש כדי להתקרב לה', כך הולכים ממדרגה למדרגה.

🔷️ אדם צריך לייצר הנפשה מהמעשה. הנפשה זו מובילה אותו למקום אליו הוא רוצה להגיע.
על מנת לייצר הנפשה, צריך מעשה שיבטא אותה.

🔷️ "אשתך כגפן פוריה בירכתי ביתך", האישה היא לב. לכן אסור שהלב יהיה גאוותן ואסור שהלב יהיה יצאנית.
מה הכוונה יצאנית ❓ מה שנעים לה וטוב לה. היא רוצה דברים חיצונים, זה נקרא יצאנית שיוצאת מחוץ לקדושה.
מה זה שאישה כל כבוד בת מלך פנימה ❓ שהיא רוצה את הנקודה הפנימית ולא הנקודה החיצונית.

🔷️ הצניעות היא לא להיות חשוף לרצונות החיצונים, אלה ללכת לנקודה הפנימית. כך פועלת גפן יהודית, שהבנות שלה הם הבנות כשרות שבאות מהנקודה הפנימית.

🔷️ מה מיוחד בגפן? שהיא אינה נטעת רק במינה, ולא במין אחר. כך אישה כשרה עושה נטיות מהבנות רק מהנקודה הפנימית. רק משם היא לומדת.
מכך יוצא שמי שלומד רק חיצוניות התורה הוא אדם לא צנוע. אדם שרוצה להיות צנוע צריך ללמוד פנימיות התורה.
כך שההפקרות באה לעולם בגלל שלומדים רק חיצוניות התורה.
אם ילמדו פנימיות התורה יהיו כגפן פוריה, כך לא יתחברו עם מין אחר.

🔷️ מה התוצאה של הגפן הכשרה ❓כל בניך כשתילי זיתים. "אלו הם ישראל כששורים בארץ ישראל. סביב לשולחנך, אוכלים ושותים ומקרבים קרבנות ושמחים לפני הקב"ה, ומתברכים בשבילם, עליונים ותחתונים".

🔷️ מחשבה הגיונית הולכת עד לנקודה האמונית בצורה רציונלית. המחשבה היא נטיית הלב. כאשר אדם חושב בצורה פנימית והוא צנוע, הלב שלו מובל מנקודה פנימית שהיא נקודת אהבה, אז כל ההבנות (שהם הבנים שלו) קשורים לנקודה הזו, לשכינה הקדושה.

🔷️ אם עובדים את ה' בשמחה (כהנים) הוא בטוב לבב (הלוים) ומרוב כל (ישראל), אז מקבלים את כל הברכות שיש (מכל הצדדים).

האדם צריך להשתדל לעבוד מתוך שמחה

 

דף היומי בזוהר הקדוש, פרשת וירא, עמ' קכז-קכט, מתוך שיעורו של הרב אדם סיני שליט"א.

שאלה –
מהי צניעות האישה בפנימיות?

אומר הזוה"ק: "אשתך כגפן פוריה", האשה צריכה להיות צנועה בירכתי הבית, ואינה יוצאת לחוץ אלא היא צנועה כגפן שאינה מתחברת עם דבר אחר.
כך לב האדם אסור שייהנה מהדברים החיצונים אלא "כל כבודה בת מלך פנימה" שצריך ליהנות מהנקודה הפנימית ולא החיצונית.

הלב חייב להיות צנוע, דהיינו לחשוב מתוך הנקודה הפנימית.
מי שמעריך את הפנימיות ויש לו הבנות הקשורות לפנימיות יכול לעשות פעולה החוצה מתוך שמחה טוב לבב ורוב כל.