021- הדף היומי בזוהר הסולם – וארא – סא-סג, סעודת סיום

021- הדף היומי בזוהר הסולם – וארא – סא-סג, סעודת סיום

שיעור שמע:

הורדה- כחול

וָאֵרָא סא-סד

וְאֶעֶשְׂךָ לְגוֹי גָּדוֹל

לֹא תוּכַל לִרְכוֹשׁ תּוֹבְנָה חֲדָשָׁה בְּלִי שֶׁתָעַזוֹב אֶת עַצְמְךָ.

האחיזה באגו הפרטי כבר הראתה לאדם אין ספור פעמים שהיא ממיתה אותו, לכן נכון לקחת סיכון ולצאת ממייצרי הנפש למקום חדש, במקום להיתקע במקום נפשי שבוודאי ממית.

מכּת דֶבֶר ממיתה את הבהמיות שבנפש האדם בשקט, דהיינו שמרגיש שהחיוּת הפנימית מתה בגין חוסר אמונה. ואם בשלב זה עדיין לא יתקן עצמו, תגיע מלמעלה ברעש מכת בָּרַד (אותן אותיות).

מלמעלה כל השפע הנצרך לאדם זמין, כל שעליו לעשות במקום להתלונן מדוע אינו מקבל – זה פשוט להתעורר בעצמו ולהתחבר.

כפי שאמר לאברהם לך לך לתיקון שלך בעצמך, כך מוסרים לכל אחד לעזוב וללכת ממה שהוא מאמין בו, ממה שמרגיש כרצון אמיתי, צא מבית אביך שאתה חושב שזה השורש האמיתי שלך – לך לרצון חדש.

 

וַתְּהִי שָׂרַי עֲקָרָה

השעה עמדה להָגָר, לרשת את שרה גבירתה, והיה להגר בן מאברהם. אמרה שרה לאברהם בוא אל השלא לשמה, בכדי שלאחר מכן הלשמה יגיע. מכאן שאדם מוליד תובנות גם בזמנים שלכאורה לא טובים שלו, תובנות שנראות כהפרעה לתיקון. וכך ישמעאל הוא שריטה בנפש של האנושות. רק כאשר אדם נכנס לברית, להתחייבות אמונית, יכול הוא להוליד דבר קדוש.

הריקנות שולטת אך לזמן מוגבל. מנבא הזוהר לפני 2000 שנה שדווקא בני ישמעאל יפריעו לישראל לשוב לארץ, בזכות שיש להם מלמעלה. זוהי מלחמה בין פנימיות לחיצוניות, בין ברית אמיתית לברית ריקנית בה יש רק הסרת הרע, אך בלי גילוי הקדושה. לכן יש לזרז את הנקודה הפנימית שתבוא לשלוט. וכך באדם אחד, כאשר מנסה הוא לשוב בתשובה, החיצוניות היא זו שמפריעה, לא מילוי ההלכה החיצונית שהכן היא חשובה תביא את הגאולה, אלא הכוונה הפנימית.

בסופו של תהליך פנימיות ישראל תגבר על חיצוניות ישראל, וכוח מלמעלה יכניע את החיצונים