הדף היומי בזוהר חדש הסולם – שיר השירים | שיעור 7 | השקפה| יט-כא
שיר השירים יט- כא שיעור 7
אדני צבאות הויה אהיה
הזוהר הראשון הוא בחינת אדני, חושך איתו משתמשים ונקרא שיר. זוהר שני הוא השירים, יסוד שנק גם צבאות. הזהר השלישי הוא הקו האמצעי הוא כלל של ג' אורות, חסד גבורה ת"ת, כולל בתוכו ב' הקוין חסד וגבורה. הוא סוד של ג' אותיות יה"ו משם הויה. בזהר הזה נתדבקו האבות, כי הקו האמצעי ה"ס יעקב, שבו כלולים חסד וגבורה, שהם אברהם ויצחק.
הוא רצוא ושוב, על זה כתוב, והחיות רצוא ושוב רצוא לבינה ושוב למלכות. זה, זעיר אנפין, יורש נחלה וירושה של אורות נסתרים שאינם מגולים, שה"ס י"ה משם הויה, כנגד הגאווה , י"ה גימטרייה גאוה. האות ה' הרביעית, שהיא מלכות, לוקטת ואוחזת, בחינת דוד המקבל את האורות לאות ה אחרונה.
הלב יודע להסתכל באותם המוחין המתפשטים אליו דרך ל"ב נתיבות החכמה, אך להשיג את העליון אי אפשר, הוא עומד בתבונת הלב. רק תשוקה חזקה להתחבר לעליון תוך ויתור מוחלט על הגאווה ולבוא באמונה שיש עליון מעליך, ואתה רק פרט מתוך הכלל. כאן ניתן להגיע לשבח ולהתכלל בחוכמה זו השייכת לעליון.
כדי לעלות ולראות בנועם העליון ההוא. דהיינו לגלות הארת החכמה המכוסה בבינה הנקראת נועם. ועל זה אמר דוד המלך, אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש שבתי בבית ה' כל ימי חיי לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו. וזה סוד לשלמה, שבכתוב, שיר השירים אשר לשלמה. דהיינו למלך שהשלום כולו שלו, שהוא בינה.
והנה נתבאר סוד ארבעה השמות, אדני, צבאות, הויה, אהיה, על פי תוכנם, בד' מלות, שיר, השירים, אשר, לשלמה. שהשם אדני, שה"ס מלכות, ה"ס שיר. והשם צבאות שהוא יסוד, ה"ס השירים. והשם הויה, שהוא ז"א, ה"ס אשר. והשם אהיה שהוא בינה, ה"ס לשלמה.