31- דף היומי בזהר הסולם – וירא צא-צג (שיעור השקפה)

31- דף היומי בזהר הסולם – וירא צא-צג (שיעור השקפה)

סיכום לימוד הדף
היומי בזהר הקדוש
פרשת וירא עמודים צא-צג
🪜 פירוש הסולם 🪜

ויעל לוט מצוער

🔷️ רבי אלעזר אומר שהבורא התברך סובב סיבות ונעשו מעשים בעולם, שנקראים נוקבא. מספר לנו שהוא תיקן את הנקבה, שנקראת גם ליבו של האדם בצורה מיוחדת כדי שתוכל לקבל את ההטבה השלמה.

🔷️ היות ואדם קילקל,
במה❓
בזה שרצה לקחת את האהבה ללא כלים מוכשרים לכך.
זה נקרא חטא עץ הדעת. היות והאדם פגם. חוקי המשחק השתנו, בתחלה קיבל האדם ואחר כך שילם, עכשיו קודם האדם צריך לשלם, ורק אחרי זה לקבל. במה משלם❓
בוויתור על הגאווה, ביטול עצמי,
יראת הרוממות, אם אין לאדם את זה אין לו מה לחפש האהבה.

🔷️ התיקון שעשה הוא שהיראה תהיה קודמת לאהבה. אם האהבה קודמת, דהיינו מתוך הרגשת הגאווה מגיע לי, סיפוק אישי, בלי תיקון היראה, יש כאוס בחיים.
הדרך לאהבה צריכה לבוא ממקום של התבטלות, ויתור עצמי, ורק אחר כך לבוא לאהבה.

🔷️ אדם צריך להישמר מ-ב' קליפות, קליפת עמון וקליפת מואב. קליפת מואב היא הגאווה וקליפת עמון היא העצבות.

🔷️ רבי שמעון אומר : "לא ידע בשכבה ובקומה, שהוא, שלא ידע, שעתיד הקב"ה להקים ממנו את דוד המלך". מה הכוונה לא ידע?
את המסובב מהדבר.

🔷️ אברהם היה צדיק ויכול היה להתפלל על לוט. הוא לא התפלל על לוט מכיוון שלא רצה להטריח את הקב"ה, כי לא הגיע ללוט להינצל. אברהם ידע שלוט מתנהג לא בסדר.

🔷️ מכאן עולה שאלה, איך האדם ידע אם להתפלל על אדם אחר❓ (דוגמא על בריאות) האם מגיע לאדם, האם הוא צדיק או רשע. אם הקב"ה רוצה האדם יהיה בריא. אלא זאת לא השאלה שאדם צריך לשאול את עצמו. יש כאן טריגר שאדם רוצה, צריך להתפלל על אדם אחר, זה מכיוון שאדם רוצה להפעים בו, לפתח בתוכו את התכונה של אדם דואג, אכפתי, בעל ערך של אהבת הזולת,
לשם כך.
אדם מתפלל, בכדיי להיות שותף. המטרה של האדם היא להשתוקק לדבר, מי שמחליט בסוף הוא הקב"ה.

🔷️ הקב"ה הציל את לוט בגלל רות המואביה, שתוליד את מלך המשיח לכן הוא רחם עליו.

🔷️ למה אברהם נלחם כדי להציל את לוט אם ידע שהוא גרוע❓על זה לא ענה הזוהר. אבל זו ההוכחה שהוא אהב אותו . אבל לא רצה להטריח את הקב"ה בשביל לוט.

🔷️ממאמר זה אנו למדים
שהבורא יתברך מנהל את העולם וידע איך לנהל את העולם, אנו לא צריכים להתערב אבל כן להאמין שהקב"ה מסובב הכל בדרך הטובה. גם אם נראה בהתחלה רע הכל מסתובב לטובה.
בע"ה דרך מאמר זה נתחזק בעבודת ה'. ונלמד שאנחנו צריכים לתת את הצד שלנו היראה קודמת לאהבה, לכן צריך לעשות תיקון זה קודם שמבקשים את האהבה.

דף היומי בזוהר הקדוש, פרשת וירא, עמודים צ"א – צ"ג. ו' טבת תשע"ה.
הרבה אנשים מחפשים את האהבה, אבל דרכם אינם נכונה.
הם מחפשים את האור, ההנאה,שבאהבה, אבל כלי אהבה אמיתי אינו תלוי בקבלת אור. אם רוצים את האור שבאהבה נשארים ברצון לסיפוק אישי ולא באמת באים לאהבה.
כדי להגיע לאהבה צריך להקדים – יראה. היראה אומרת ביטול האגו העצמי. כשאדם מוכן לוותר על עצמו באמת, מתוך יראה לה' ושפלות עצמית, אז יכול הוא להגיע לאהבת ה'. כך תהיה האהבה לא מפני הסיפוק האישי אלא מפני הרצון האמיתי לאהבה.
שאלה – על מי נכון להתפלל ועל מי לא נכון להתפלל, ובכלל – למה להתפלל, אם בכל מקרה הכל מאת ה'?
הבורא לא צריך אותך כדי לדאוג לאחר, אם כן למה הביא בפניך מקרה קשה? כדי שאתה תתפלל על מקרה זה כדי שתפתח בתוכך רצון לעזור למישהו אחר. כלומר, זהו תריגר שלנו – לעשות את הצעד שלנו, להשתנות בתוכנו.
כשמבקשים ממך להזיז את הבנין – מבקשים ממך בעצם לרצות שהבנין יזוז!