40- הדף היומי בזוהר הסולם – וירא – קיח-קכ (שיעור השקפה)
שיעור שמע:
סיכום הדף היומי בזהר הקדוש וירא קיח'-קכ'.📜
🔹הקדושה היא הזיווג בין זכר לנקבה בין מוח ולב.
היא הנותנת את בחינת האהבה.
🔹כל העולם רדוף אחרי האהבה וזה גורם לכאוס גדול כך גם כל העולם רדוף אחר ירושלים.
🔹"צחוק עשה לי אלוקים" שרה מודה לה' על האפשרות להגיע לאושר שנתן לה'.
וכן מודה על שה' נתן לה את אפשרות לקדושת ירושלים.
🔹 "איש משענתו בידו"
הידיים הם כלי המעשה.
הידיים מייצגות את הגוף. המשענת של האדם היא האמונה הצדיק חי מאמונתו.
היסודות הם המחזקים את האמונה="האמונה תהיה בידו".
(ידים-כלי המעשה).
את יסודות האמונה צריך ליישם במעשים ובכך להשיג את האמונה שתיהיה חלק ממשי בתוכנו מורגשת ושלמה בנפשנו.
🔹"וישב המשענת על פני הנהר" שם את יסודות האמונה על פני הנהר.
מגישים את תורת הקבלה הזוהר ,המצוות וההלכות ואת הקדמה הגדולה ביותר מתוך התורה!
אך האנשים המנוערים ממצוות רואים בזה פרימיטיביות רואים זאת מתוך סגירות וחשכות קשה להם אפילו במעט להגמיש מחשבתם שיש מעבר.
ישנה פנאטיות מדעית שישנה רק תפיסה מדעית בעולם הזה.
🔹היוונים רצו להרוס את המשענת.
אך הקב"ה נתן הבטחה שייתן בכל אחד בידו אפשרות להחיות את המתים גם אלו המאוד רחוקים
🔹"שחוק עשה לי אלוקים"
מי שמחובר לענייני אהבה שבאה דרך שלום דרך קו אמצעי, מי שכואב לו שאין אהבה שלמה רוצה לחלק את ירושלים. מי שלא שואף לירושלים מבחינה חיצונית סימן שאין בו אהבה.
🔹 כשמגיעים לאהבה שלמה אין שמחה גדולה מזו.
ניתן ממש להצביע על הדבר ולומר "זו אהבה אליה ייחלנו".
🔹 עולה שאלה איך נגרם סבל מלמעלה? הרי ה' אוהב אותנו כל כך?
אך אין פה עניין שה' עושה טוב או רע .
מספיק שה' מתרחק במעט זה נחווה עבורנו כדבר רע.
על אף שכל המושפע מאיתו יתברך הוא טוב.
כאשר אדם פועל בגאווה ואנוכיות ה' מתרחק.
אבל ישנו ביטחון שבסוף נגיע.
🔹 התשלום הוא אינו בפרטים אלה רק בכלל.
אם האדם מרגיש שהוא יודע הרבה פרטים לא יהיה לו כלום מזה.
גם לא ברכוש גדול מאוד מושג האושר.
רק בתחיית המתים כאשר הצדיק "מת ביושרו" – דהיינו יש לו משענת של אמונה.
שמושרשת בנפשו רק כך יכול להגיע ירושלים ו"בילע המוות לנצח".
🔹 הבורא ברא את הבריאה בכדי להיטיב.
ביצחק יש לנו עניין של תחיית המתים שכן הבריאה מצידה היא מתה .
על כן התיקון שלנו הוא להביא עצמנו לקשר חזרה עם הבורא יתברך.
בכדיי שהאהבה תוכל להתקיים.
🔹 על האדם לדעת שכל מה שמתקבל מהקב"ה הוא מתנה. המתקבל מלמעלה הוא חומר גלם לעבודה.
אם אנחנו רוצים להחזיר משהו לה' בכדי להודות לו עלינו להחזיר לו דברי תורה=אמונה.
🔹עלינו החובה להיות מאושרים
אך עד שנגיע למציאות זו עלינו להתאבל על ירושלים על שלא הגענו לאהבה.
להתאבל עבור שהאמון בינינו לבין הקב"ה יתקיים.
עלינו להיות קשובים ומסורים לנקודה הפנימית ולאט לאט דרך העבודה מול החברים לבקש את האהבה בדרך הפנימית
הנכספת.
🔹"וכל אחד ייקח משענתו בידו וישוב על פני הנהר ויתפלל לתחיית המתים" בעזרתו יתברך.
🔹"כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים"
רק דרך יראת הרוממות ניתן להגיע לאהבה.
אם בדרך זו נלך, דרך אהבה תשרת את כל הפרטים כולם.
🔹 עלינו ללמוד וללמד זה את זה האהבה עלינו להאמין שיצחק אבינו המייצג את תחיית המתים הוא המייצג את האפשרות שנזכה לאושר!
עלינו לשאוף לאהבה!
הדף היומי בזוהר הקדוש, פרשת וירא, עמודים קי"ח-ק"כ, מתוך שיעורו של הרב אדם סיני שליט"א.
שאלה:
מהי מטרת הבריאה, וכיצד יבוא האדם למטרה זאת?
ברא הבורא את הבריאה כדי להיטיב לה. מכאן שאפשר ומוכרח להגיע לאושר עלאי. לאהבה אינסופית.
האושר טמון באדם כפוטנציאל.
כיצד יגלה זאת?
ע"י שילך האדם בדרך אמונית, יהיה בהקשבה נדיבה לשיחת השם אליו דרך מאורעות חייו ויצרף רגישות והתחייבות לאמת המתגלה לו, כך יגיע לתכלית האמורה. בבחינת צחוק עשה לי אלקים.