003- הדף היומי בזוהר הסולם – משפטים – ז-ט השקפה |☆ תגיות:...

003- הדף היומי בזוהר הסולם – משפטים – ז-ט השקפה |☆ תגיות: פירוש המציאות, שקר ואמת

 

שְׁפָּטִים ז – ט

הַסַבָּא

אֲנָשִׁים רֵיקִים מַגִּיעִים לַשָּׁקֶר שֶׁהוא: כָּל אֶחָד וְהָאֱמֶת שֶׁלּוֹ.

ישנה אמת אחת ברורה שצריך להגיע לאהבת השם. אפשר לומר על אנשים חיצוניים: כל אחד והתאוות שלו, אצלם כל אחד נותן פירושים לפי שרירות ליבו לאהבה עצמית. נבחן האדם למה הוא מפנה את התענוג שמקבל, האם לגופו, או לנשמה שתביא אותו לתכלית.

הסבא הוא אותה בחינת חוכמה שלמה טבעית שניתנה באדם מלמעלה, ועל האדם להיחשף אליה בהדרגה. אנשים ריקים, ואפילו אלו העוסקים בצורה רדודה רק בחיצוניות התורה, חושבים שדברי התורה ריקים חלילה. ואז מגיעים לשקר: שכל אחד והאמת שלו.

מלמד כאן על התקדמות האדם בחייו, כדי להגבר על יצר הרע הוא הנחש הנמצא בין שיניו. מצד אחד שולח הוא ארס, ומצד התיקון באים לבחינת הנשר – הבינה אשר מוכנה לחצות את עצמה מבחינת אותה תודעה המוכנה לקבל חלקיות כדי להגיע לאמת הראויה, ע"י מנעולא וכניסה לנקודה פנימית, ע"י היכולת לוותר על הרצון.

ניתן לאדם תענוג, אך אם לוקח הוא את התענוג רק למקום גופני, לפרטיות, ובכך מונע מהנשמה להגיע לשלמותה בעולם הזה, ולא תוכל לקבל אהבה. כך מוצא עצמו אדם בלי אהבה, מהסיבה שמושך הכל לתאווה אישית. אדם המושך תענוג לפרטיותו, ירגיש זר בפנימיותו. ירגיש כך כאשר מעדיף את התענוג הגופני על התענוג הנפשי.

פתרון ראוי בדרך הישר משמעו בדרך שתביא למטרה, לאהבת השם. פִירוּשׁ נָכוֹן שֶׁל דִּבְרֵי תּוֹרָהמֵבִיא לְאַהֲבַת הַשֵּׁם.

הַסַבָּא

אֲנָשִׁים רֵיקִים מַגִּיעִים לַשָּׁקֶר שֶׁהוא: כָּל אֶחָד וְהָאֱמֶת שֶׁלּוֹ.

ישנה אמת אחת ברורה שצריך להגיע לאהבת השם. אפשר לומר על אנשים חיצוניים: כל אחד והתאוות שלו, אצלם כל אחד נותן פירושים לפי שרירות ליבו לאהבה עצמית. נבחן האדם למה הוא מפנה את התענוג שמקבל, האם לגופו, או לנשמה שתביא אותו לתכלית.

הסבא הוא אותה בחינת חוכמה שלמה טבעית שניתנה באדם מלמעלה, ועל האדם להיחשף אליה בהדרגה. אנשים ריקים, ואפילו אלו העוסקים בצורה רדודה רק בחיצוניות התורה, חושבים שדברי התורה ריקים חלילה. ואז מגיעים לשקר: שכל אחד והאמת שלו.

מלמד כאן על התקדמות האדם בחייו, כדי להגבר על יצר הרע הוא הנחש הנמצא בין שיניו. מצד אחד שולח הוא ארס, ומצד התיקון באים לבחינת הנשר – הבינה אשר מוכנה לחצות את עצמה מבחינת אותה תודעה המוכנה לקבל חלקיות כדי להגיע לאמת הראויה, ע"י מנעולא וכניסה לנקודה פנימית, ע"י היכולת לוותר על הרצון.

ניתן לאדם תענוג, אך אם לוקח הוא את התענוג רק למקום גופני, לפרטיות, ובכך מונע מהנשמה להגיע לשלמותה בעולם הזה, ולא תוכל לקבל אהבה. כך מוצא עצמו אדם בלי אהבה, מהסיבה שמושך הכל לתאווה אישית. אדם המושך תענוג לפרטיותו, ירגיש זר בפנימיותו. ירגיש כך כאשר מעדיף את התענוג הגופני על התענוג הנפשי.

פתרון ראוי בדרך הישר משמעו בדרך שתביא למטרה, לאהבת השם. פִירוּשׁ נָכוֹן שֶׁל דִּבְרֵי תּוֹרָהמֵבִיא לְאַהֲבַת הַשֵּׁם.

אתר הבית- http://hasulam.co.il
אתר ספר הרב: http://parasha.pw
פייס הרב: http://adamsinay.net
הזוהר היומי: http://zoharyomi.net
אתר התע"ס: http://kab.li
חנות ספרי קבלה: http://kabbala.co
קורסים נבחרים: http://moodle.hasulam.co.il
קבלה למתחיל: http://goo.gl/zGAtcv
טיפ זוגי קבלי: https://goo.gl/cg1T8Y
ניוזלטר שבועי: http://goo.gl/uQl5qR
אפליקציית הסולם: http://www.hasulam.co.il/ap
הרב אדם סיני: http://goo.gl/B4Pfwl

צור קשר: http://goo.gl/81NR6h

פייסבוק –
http://facebook.com/hasulams

אין תגובות

להגיב