072- הדף היומי בזוהר הסולם – משפטים – קפד-קפו השקפה |☆ תגיות: מלאך השומר, בשר וחלב
הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ מַלְאָךְ לְפָנֶיךָ
אין מוקדם ומאוחר בתורה.
התורה לא נכתבה על רצף הזמן הגשמי, אלא ניתנה על רעיונות, ורעיון עומד תמיד מעבר לזמן ומקום. בעולמות הרוחניים העליונים אין זמן ומקום, והחוקים בעולמות העליונים, וחוקי הנשמה כאן הם אותם חוקים. מכאן שאין מוקדם ומאוחר בתורה בחוקים, בתהליכים יש, כלומר שבסדר העבודה הנפשית צריכה להופיע בחינת אברהם לפני בחינת יצחק, החסד לפני הגבורה.
הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ מַלְאָךְ, לְפָנֶיךָ, לִשְׁמָרְךָ, בַּדָּרֶךְ
אם המלאך לשמירה, אז יפה המלאך, אך אם לזכירה לא טוב הדבר. על האדם להישמר בדרך וטוב שמלאך ישמור עליו שלא ייצא מהמסגרות של הרהור ומעשה. אך אם זה לזכירה, עליו לוותר על התענוג שיבוא מהאמצעי אלא מהקב"ה. בשמירה מלאך יכול להיות לבד, אך קבלת האור שהיא בחינת שלא לשמה יכולה לבוא בשלב ראשון ע"י מלאך, אך יש לשאוף ולרצות לעבוד לשמה, דהיינו למען שמו יתברך. אומר משה לקב"ה: אנחנו רוצים להתדבק בפנימיות, ובחינת מלאך היא חיצוניות, משה שמייצג בנפש היהודי את הנאמנות הפנימית, אינו מוכן להישען על נקודה חיצונית. וַיֹּאמֶר אִם-נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ, אֲדֹנָי, יֵלֶךְ-נָא אֲדֹנָי, בְּקִרְבֵּנוּ –בתוך הקרביים של כל אחד, בפנימיות, זו הנאמנות הנפשית הנצרכת. לכן יש להקפיד על קיום המצוות בחיצוניות, אך יש לכוון ולבקש מהשם את הנקודה הפנימית.
לֹא תְבַשֵּׁל גְּדִי בַּחֲלֵב אִמּוֹ
בחיצוניות ימין אמונה – ושמאל בריאה, הרצון הפרטי נראים כנפרדים, אך כשמעלים אותם לשורש הכל אחד. בכדי להגיע לשלמות מצד הנברא, עליו לתת יגיעה, שזו בחינת שש, כמו ששת ימי המעשה. וכאשר ממתינים בין בשר לחלב 6 שעות אין הכוונה הפנימית של זמן גשמי אלא יגיעה לבוא לדבקות בשלם הנצחי הבלתי תלוי. וכמובן שיש לשמור על מסגרת הזמן הגשמי ולנצל את הזמן למודעות פנימית לכוונה שאין להשתמש בשמאל מבלי להכלילו בימין. היגיעה היא ההסכמה של האדם לוותר על עצמו, על הפרטיות ולהבין שהכלל, הנשמה קובעים.
m.co.il
קבלה למתחיל: http://goo.gl/zGAtcv
טיפ זוגי קבלי: https://goo.gl/cg1T8Y
ניוזלטר שבועי: http://goo.gl/uQl5qR
אפליקציית הסולם: http://www.hasulam.co.il/ap
הרב אדם סיני: http://goo.gl/B4Pfwl
צור קשר: http://goo.gl/81NR6h
פייסבוק –
http://facebook.com/hasulams