015- הדף היומי בזוהר הסולם – תרומה – מג-מה למתקדמים |☆ תגיות:מִטָּה...

015- הדף היומי בזוהר הסולם – תרומה – מג-מה למתקדמים |☆ תגיות:מִטָּה וְשֻׁלְחָן וְכִסֵּא וּמְנוֹרָה, שמע ישראל

שיעור שמע:
הורד Mp3

SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

תרומה מג – מה

מִטָּה וְשֻׁלְחָן וְכִסֵּא וּמְנוֹרָה

הַנִּבְרָא יָכוֹל לִרְאוֹת קְדוֹשָׁה עליוֹנה, כַּאֲשֶׁר הוּא מִּתְקָדֶשׁ תְּחִילָה.

מאחר וּלְיִשְׁרֵי-לֵב שִׂמְחָה, על הנברא ליישר את ליבו בהשתוקקות לקשר עם העליון ע"י תפילה מכוונת. את התפילה יש לסדר על סדר מִטָּה וְשֻׁלְחָן וְכִסֵּא וּמְנוֹרָה. מִטָּה היא בחינת עיבור, הכנה בה אדם מוותר על מקומו בסדר תפילת ערבית אחריה הולך לישון. תחילת הפעולה שולחן שהוא בחינת מזבח: קורבנות, ביטול עצמו ושבח לגדלות הבורא. כסא מתחיל להיות מיושב, קריאת שמע בה קונים את האמונה. מנורה, היא הקדושה אליה מכוונת כל התפילה. יש לעורר את הלב למעמד הזה של התפילה, כפי שחסידים ראשונים היו שוהים שעה לפני התפילה, שזו הזדמנות עצומה.

קיט) הִנֵּה נָא יָדַעְתִּי, כִּי אִישׁ אֱלֹהִים קָדוֹשׁ הוּא עֹבֵר עָלֵינוּ, תָּמִיד  נַעֲשֶׂה נָּא עֲלִיַּת קִיר קְטַנָּה, וְנָשִׂים לוֹ שָׁם מִטָּה וְשֻׁלְחָן וְכִסֵּא וּמְנוֹרָה; וְהָיָה בְּבֹאוֹ אֵלֵינוּ, יָסוּר שָׁמָּה. במקרא הזה יש לנו סֶמך קל לסדר התפילה. הנה נא ידעתי, זהו הרצון, שהאדם צריך לשים בו בתוך התפילה. הידיעה שיש לשים בלב היא כי איש אלוקים קדוש הוא, זהו עולם העליון, ז"א, היושב על כיסא כבודו, וכל הקדושות יוצאות ממנו, והוא מקדש לכל העולמות. עובר עלינו תמיד, שמקדושה ההיא, שמקדש לכל העולמות למעלה, הוא מקדש אותנו בעוה"ז. כי אין קדושה למעלה, אלא אם יש קדושה למטה. כמ"ש: ונקדשתי בתוך בני ישראל. כמובן שאין הזוהר מדבר מסיפורים של פעם, אלא בא ללמד כאן שיש לאדם לדעת שאיש אלוקים בעולמות העליונים הוא ז"א דאצילות שממנו באות הקדושות, אליו יש להתדבק, ע"י קדושת התחתון תחילה כשותף, שאז ודאי יהיה הקב"ה אורחו בכל יום.

קכ) ומשום שכך הוא, נַעֲשֶׂה נָּא עֲלִיַּת קִיר קְטַנָּה קיר הוא בחינת המלכות, זהו סדר של תיקון השכינה, הנקראת עליית קיר כמ"ש: ויסב חזקיהו פניו אל הקיר אל קירות ליבו, דהיינו תפילה. קטנה, משום שהיא קטנה כמ"ש: עיר קטנה. ונשׂים לו שם, ע"י תיקון הזה שאנו מתקנים, ובסדר שלנו בשירות ובתשבחות ובתפילה, אנו מתקנים לו, לז"א, לנחת שלו. מיטה ושולחן וכיסא ומנורה, ארבעה אלו הם כולם בשכינה, שהיא מיתקנת בכל תיקונים האלו אל עולם העליון, ז"א, בסדר שאנו מסדרים. כדי לעשות קדושה למטה כנגד העליון, הגוף כנגד הנשמה, ליישר את הלב לפי התבנית הקדושה בעליון.

קכא) בסדר תפילת ערבית ובתיקונה, היא מיטה, ובסדר הקורבנות והעולות שאנו מסדרים בבוקר, ואלו השירות ותשבחות, הם שולחן, ובסדר ההוא של תפילה בישיבה, ובתיקון ק"ש בייחוד שאנו מתקנים, הם כיסא, ובסדר של תפילת עמידה, ובאלו הקדושות שבתפילת יוצר ושבחזרת התפילה, ותוספת קדושה, של ובא לציון, והברכות שאנו מסדרים, הם מנורה הנשמה הקדושה.

קכב) אשרי האדם, ששׂם זה ברצונו, להשלים אל אדונו בכל יום, ולהתקין עליית קיר קטנה הזו, השכינה, אל אדונו, באלו התיקונים, של מיטה שולחן כיסא ומנורה שהם בחינות נפשיות באדם, אז ודאי יהיה הקב"ה אורחו בכל יום. אשרי הוא בעוה"ז, ואשרי הוא בעוה"ב, משום שאלו ארבע, הם תיקוני השכינה להיתקן אל בעלה, ז"א. בארבעה תיקונים אלו היא מיתקנת ביופי, בשמחה, במראה, ע"י עם הקדוש בכל יום

קכג) מיטה ניתנה להיתקן ליעקב. וע"כ התקין יעקב תפילת ערבית. שולחן התקין דוד המלך ע"י השירות והתשבחות שתיקן, כמ"ש: תַּעֲרֹךְ לְפָנַי, שֻׁלְחָן  נֶגֶד צֹרְרָי. כיסא התקין אברהם בהתקשרות שלו שיצא מעבודה זרה, שעשה חסד ושלמות הנשמות לכל בני העולם. ואין תיקון הכיסא אלא בחסד של אברהם כמ"ש: והוכן בחסד כיסא.

קכד) מנורה התקין יצחק, שהקדיש שמו של הקב"ה לעיני כל העולם והאיר האור של נר העליון, בקדושה ההיא. משום זה, צריכים עם הקדוש, לומר ולשׂים רצונם תמיד לסדר מיטה ושולחן וכיסא ומנורה אל עולם העליון, ז"א, אדון הבית, איש האלוקים, שתהיה שלמות בכל יום, למעלה ולמטה. יצחק משמאל, צד הנקבה שהיא הבאה לקדושה מתוך התכללות בחסד אברהם שהתקין קריאת שמע, ייחוד ואמונה. יעקב, קו אמצעי מאפשר לבני ישראל לקבל את הברכות של יצחק, את ההטבה השלמה.

שְׁמַע יִשְׂרָאֵל בשכמל"ו [בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד]

 

קכה) בשעה שישראל מייחדים ייחוד של שמע ישראל ברצון שלם, אז יוצא מתוך הסתום של עולם העליון, או"א עילאין, אור אחד, שביל דאבא. ואור הזה בטש תוך ניצוץ הקשה, יסוד אמא, ונחלק לע' (70) אורות, שנאצלו מהם המוחין של ישסו"ת, ז"ת דאו"א, חג"ת נהי"מ, שכל אחת כלולה מעשר. ואלו ע' אורות האירו בע' ענפים של עה"ח, בחג"ת נהי"מ דז"א, שכל אחת כוללת עשר.

קריאת שמע פותחת את האפשרות לקשר, ע"י הכאת חוכמה ביסוד דאמא שעיקרה חסדים, והיא רחבה, מאפשרת שאבא – צר יבוא לידי ביטוי ע"י החסדים שלה. חוכמה אינה מאירה בלי חסדים.

קכו) אז אילן ההוא, ז"א, מעלה ריחות ובשמים, הארת חכמה, וכל האילנות שבגן עדן, המלכות, כולם מעלים ריחות ומשבחים לאדונם, ז"א, כי אז מיתקנת המלכות להיכנס לחופה עם בעלה, ז"א. וכל איברים העליונים כולם, הספירות דז"א, מתחברים בחשק אחד וברצון אחד להיות אחד בלא פירוד כלום, ואז מיתקן בעלה, ז"א, אל המלכות, להיכנס לחופה בייחוד אחד להתייחד במלכות גם הז"א צריך הכנה, לבוא בהשתוקקות ופיוס למלכות. ב' זיווגים להמשכת מוחין לזו"ן: א. זיווג דו"ק דמוחין השלמת כלים, זווג דנשיקין בקריאת שמע, שאע"פ שהם כלולים מהארת חכמה, עכ"ז אינם מקבלים אלא חסדים בלבד. וזיווג הזה מכונה כניסה לחופה. ב. זיווג גמור דג"ר, שמאירים חכמה וחסדים, וזה נעשה בתפילת שמונה עשרה, ב"שים שלום", שאי אפשר שתהיה זיווג הג"ר מטרם שיהיה זיווג הו"ק דמוחין. וזהו הייחוד של שמע ישראל, שהוא מוקדם אל הזיווג שבתפילת שמונה עשרה, כמו חופה, שהיא מחויבת להיות קודם הזיווג. ושורש המוחין דזו"ן מתחיל מאו"א, מבינה, שיצאה לחוץ מראש דא"א, שלולא יציאה זו לא היו מוחין לזו"ן. ובינה זו, ניתקנה הג"ר שבה לאו"א, וז"ת שלה לישסו"ת. ולפיכך, כשאנו רוצים להמשיך מוחין לזו"ן, אנו מחויבים להמשיכם משורשם, מאו"א, המשפיע לישסו"ת, וישסו"ת לזו"ן. וכל אלו המדרגות, או"א המאירים אל ישסו"ת וישסו"ת לזו"ן, מתעוררים בעת אמירת שמע ישראל, וגם הם מרומזים בו. ואז מתעוררת המשכת המוחין משורשם מאו"א, עד ז"א, ועד המלכות.

קכז) ע"כ אנו מעוררים את המלכות, ואנו אומרים שמע ישראל, המלכות, שישראל נכללים בה, שאנו אומרים אל המלכות, התקן את עצמך, כי בעלך, ז"א יבוא אלייך עם תיקוניו והוא מזומן לנגדך, יְהוָה אֱלֹהֵינוּ יְהוָה אֶחָד ה' זה אבא, אלוקינו זו אמא, ה' זה ז"א, והם אחד, בייחוד אחד, ברצון אחד בלא פירוד, וכל אלו איברים דז"א, הספירות שלו, נעשו אחד, ונכנסים בהשתוקקות אחת, ביסוד דז"א.

תגיות: קריאת שמע, קדושה

שאלות לחזרה ושינון בזהר תרומה מג-מה
1. מה היא עליית הקיר ומדוע היא חשובה כאשר רואים איש קדוש?
2. מהם התיקונים של מטה, שולחן, כסא ומנורה בתפילה והן בנפש האדם?
3. מהם ב' הזיווגים לצורך האיחוד ועפ"י זה במה שונה ק"ש מתפילת שמונה עשרה?
4. מה צריך לכוון בעת החופה?
5. מהי הקריאה אל המלכות שתתקן את עצמה – כיצד ק"ש מבטאת קריאה זו?
אתר הבית- http://hasulam.co.il
אתר ספר הרב: http://parasha.pw
פייס הרב: http://adamsinay.net
הזוהר היומי: http://zoharyomi.net
אתר התע"ס: http://kab.li
חנות ספרי קבלה: http://kabbala.co
קורסים נבחרים: http://moodle.hasulam.co.il
קבלה למתחיל: http://goo.gl/zGAtcv
טיפ זוגי קבלי: https://goo.gl/cg1T8Y
ניוזלטר שבועי: http://goo.gl/uQl5qR
אפליקציית הסולם: http://www.hasulam.co.il/ap
הרב אדם סיני: http://goo.gl/B4Pfwl

צור קשר: http://goo.gl/81NR6h

פייסבוק –
http://facebook.com/hasulams

אין תגובות

להגיב