038- הדף היומי בזוהר הסולם – יתרו – קיב-קיד השקפה
שיעור שמע:
הורד Mp3
יִתְרוֹ קיב-קיד
לֹא תִשָּׂא
הָעוֹשֶׂה מַעֲשִׂים רָעִים וְהוֹלֵך לְבַקֵּשׁ בְּרָכָה, יִהְיֶה זֶה לוֹ לֶרוֹעֶץ.
אדם כזה כדאי לו לבקש ברכה לעזרה בחזרה בתשובה ולעשות מעשים טובים. אִם לֹא תֶּפָנֶה בּלִיבְּךָ מָקוֹם לִדְבָרָי תּוֹרָה ,מַה תִּשְׁמַע? לכתחילה יצר לך האדם רע מנעוריו ויש לתקנו, לכן ישנה חשיבות עצומה, כאשר אדם רץ לקבל ברכה, שיצרף תחילה מעשה. וכדאי לו לאדם לפני שבא לבקש ברכה, לבדוק איזה מעשה הוא מוכן לקבל על עצמו ולקיים.
צריך להיות מעשה, רצון לקבל שבו צריכה להתקבל הברכה. כפי שביקש יצחק לברך את עשיו, וברור שיעקב צריך להתברך, לכן דורשת רבקה מיעקב לקחת את בגדי עשיו, דהיינו שיהיה כלי שלתוכו תבוא הברכה. דרושה תפיסה של התחתון באור של העליון, שהרי אין תפיסת אור ללא כלי המכיל אותו.
וכך אין להזכיר שם אלוקים לפני שמזכירים קבלת האמונה מתוך שלמות. לא תישא את שם אלוקיך לשווא – אל תבקש רק שהבורא יפעל, גם עליך לפעול, כֹּל אֲשֶׁר תִּמְצָא יָדְךָ, לַעֲשׂוֹת בְּכֹחֲךָ, עֲשֵׂה.
זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ
בלי השבת לאדם אין תכלית. המעשה הוא בחינת כלים דהשפעה, שזה בשבת כבר מוכן. הרוצה להחזיק את האמונה האמיתית צריך להראות המטרה והתכלית הם ממשיים, יעשה זאת ע"י ג' סעודות שבת בשמחה.