דף היומי בזהר הסולם – וירא קו-קח (שיעור השקפה)
סיכום מתוך הדף היומי בזהר הקדוש פרשת וירא קו'-קח'📜:
🔹"אחותי היא"- כאשר יורדים למקום סכנה , לבור צריך לרדת עם חבל שהקשר שלו הוא קשר חזק .
הקשר הזה זה הוא קשר אמוני. קשר חזק הנקרא "אחותי את". אחותי מצד אימי ולא מצד אבי אבא ואמא הם חסדים מכוסים הם אינם מקבלים כלום.
🔹 שני סוגי שמירות:
"רגליי חסידו ישמור"- כתוב חסדו ביחיד לא כתוב ברבים חסידיו.
( ולא חסיד אחד)
רגליה-השכינה הקדושה
שמירה לאברהם- שמירה על צד הנשמה הכוח להנהיג.
כח הנשמה = מי שיכול להתעלם ללכת מעל הרצון לקבל שלו אז הוא יכול להיות מנהיג.
אחרת הסטרא אחרא יכול להתפס בו.
השמירה על אברהם אבינו היא באמונה.
השמירה על הגוף (שרה) השכינה.
"לא הסיר שכינתו גם ממנה" שמר אותה תמיד ע"י הקשר ע"י השייכות.
כך אדם צריך לשמור גם ליבו.
🔹כאשר אדם לא מתנהג כמנהיג הוא כעלה נידף הוא יכול לשלוט ברצונו למרות שהוא רוצה הוא יכול לבחור כיצד להנהיג רצונו.
🔹 פדיון שבויים- "רשעים בחושך ידמו"
אברהם אבינו כאשר רדף אחרי המלכים לכאורה נכנס למקום סכנה.
לכאורה כבר הזהיר אותנו שלא להיכנס למקום סכנה.
אברהם לא יצא להילחם בחמשת המלכים אלא יצא לפדות שבויים, יצא עם כסף.
🔹 ישנו כוח באדם שיכול להתמודד עם התנועה בחיים. התנועה של האדם בחיים היא שהאדם קונה חומר גלם המצוי בקליפות.
האדם צריך להסכים לשלם על מקום עבודה זה.
בני האדם דוחים מקום זה. חומרי הגלם מצויים הקליפות ועלינו להעלותם.
הגורם של זה הוא דחיינות. הגורם להשמנה הנפשית מביאה לתירוצים או התייאשות האדם מעצמו.
🔹 אברהם יוצא עם כסף לפדות את לוט שיצא אברהם הוא יצא עם כסף כיסופים אמיתיים.
כאשר יוצאים כך לעבודה ה' נלחם עבור אברהם בחמשת המלכים.
"הרג בהם" כך צריך גם לצאת לעבודתו יתברך.
🔹 הקדוש ברוך הוא אוהב את האדם כפי שאדם אוהב אותו האדם יכול לחוש באהבת ה' כפי שהוא חש אהבה כלפי ה' יתברך על האדם ולבטא אהבה זו.
🔹"ה' ישמור צאתך מהעולם הזה ובואך לעולם האמת"
כך צריך לשמור על האדם. בתנאי שנפעל כמו אברהם אבינו
עלינו לנהוג כמו אברהם אבינו שבכל מקום חיפש מה אני יכול לעשות עבור הקב"ה "בכל מקום שהיה הולך לא היה חשוב לו על שלו כלום".
🔹"רגליי חסידיו" כתוב רגליו ברבים כי זוהי גם אישתו של אברהם השמירה חלה גם עליה לכן אבימלך לא קרב אליה.
🔹 אם שרה אימנו לא הייתה נשמרת בקשר חזק עם הרצון להיות בשייכות לאברהם אבינו לעשות יחד איתו את העבודה היא לא הייתה נשמרת.
דהיינו השכינה הקדושה לא הייתה קיימת, צריך את כח התמסרות הגדול כדי לבוא לעבודה.
🔹הקב"ה עשה בהם דינים בלילה"- מכיוון ששרה הייתה שמורה.
אם הכח של הרצון לקבל שלך קשור בשכינה הקדושה אז גם אם הינך רואה אתה תהיה שמור. דרך השמירה היא כאשר אדם פועל עבור הקשר עם ה' זוהי הדרך האמיתית לשמירה ולא קמעות וכד' .
🔹"עומד על ימינו לשטנו"
לכאורה- כאשר אדם הולך בדרך צריך לדעת שהשטן משוטט בעולם והוא מחפש לצוד בני אדם.
השטן מקטרג במקום שיש חוסר אמונה.
כאשר מעוררים רצונות יש סכנה כי עדיין אין אמונה.
🔹 בשעה שהצער שולט בעולם יש רשות לשטן להסטין.
ולעשות דין אפילו בצדיקים.
אדם צריך להיזהר ולברוח "בטרם שנלכד שם בידי המשחיט"
🔹 אדם צריך סביבה ראויה.
זו הדרך היחידה להינצל.
צריך סביבה של חברים עובדי ה' ספרים וסופרים.
הסביבה היא זו ששומרת על האדם.