33- דף היומי בזהר הסולם – וירא ק-קב (שיעור השקפה)

33- דף היומי בזהר הסולם – וירא ק-קב (שיעור השקפה)

סיכום דף היומי בזהר הקדוש
פרשת וירא ק' -קב' 📜.

🔹ישנם ב' קליפות: קליפת מלכום וקליפת פעור.
פעור היא קליפה גלויה.
קליפת החוצפה וההפקרות.
קליפת מלכום היא קליפת עמון קליפה קשה.
במקום של היפוך לקדושה קליפת עמון נותנת את הכוח למלכות דוד.
את תנועת המלכות במציאות של המלכות לקוחה מעמון.
איך מולכים?
על ידי הסתרת העצמי "ישראל ביישנים הם" הופכים את האנרגיה הטמונה בקליפה.
🔹 בדיקת האדם האם הוא מזרע דוד:
נעשית ע"י ששמים על האדם נזר, כתר השוקל כיכר זהב ובודקים האם הוא יכול לשאת אותו על ראשו.
בודקים את האדם האם הוא יכול לעשות תנועה של מלך .
היכולת של האדם להחזיק את הכלל היא נותנת לו את הכוח להיות מנהיג.
אדם החושב רק על עצמו הופך להיות רודן.
מנהיג לעומתו רצונותיו באים עבור הכלל .
אם אדם חייב הוא פועל את רק את עצמו ולא במנהיגות.
מעמון צריך לקחת את הכוח להסתרה של האני לדאוג לכל הפרטים.
🔹 כל המדרגות של שאר אומות העולם כלולים בדוד המלך.
ככל שדוד המלך שבך יותר גדול, כל אותם פרטים יכולים להיות כפופים לכלל המציאות של האדם.
🔹 צורת הפיתוי של האדם: יצר הרע מתחבר עם שתי סוגי הנפשות.
הוא מפתה את האדם להאמין למחשבות רעות ברגע שהאדם מאמין למחשבות רעות הוא נופל ומוציאים ממנו את כל החיות שבו.
🔹 אם אדם מאמין למחשבות הזרות סימן שצדו אותו. המחשבות הזרות מפתות את האדם להאמין שלא חייב ללמוד את הפנימיות.
🔹 אסור לאדם להסכים להיות אדם לא שלם.
אהבה בונים מתוך ביטול האגו והגאווה.
לבוא מתוך התחייבות אמיתית.
מואב ועמון הם השורש לכל הקליפות כולם.
על האדם להנהוג שלא בחציפות ולא לפעול רק לעצמו.
🔹 "אחותי את"
כל מסעותיו של האדם יהיו לכיוון דרום לכיוון של השפעה אין לאדם לסמוך על הנס!
אמונה בניגוד לשכל צריך לחדש כל העת.
הברית היא האמצעי כנגד ההרגשה המשתנה.
הנס הוא לבחור מחדש בהשפעה לא "לסמוך על הנס", לא להירדם!
🔹מצד טבעו של האדם קל יותר להיסחף לצד הטבע הרגיל המוביל את האדם בקלות רבה לעצלות חציפות אנוכיות וכדו'.
לכן אין לסמוך על הנס.
צריך בכל פעם להתחדש במקום האמוני.
🔹 מדוע אברהם אומר "אחותי את"?
האם הוא סומך על הנס?
נשאלת שאלה מדוע אברהם הכניס עצמו למקום סכנה האם מסתמך על השכר הגדול שקיבל כשפעל כך מול פרעה?
הרי זה שהצליח פעם אחת מול פרעה כאשר אמר "אחותי את" אין זה מחייב שיצליח גם הפעם עם אבימלך.
אברהם קרא כך לשרה כך כיוון ש"אחותי היא" משמעותו שהשכינה הקדושה שהיתה שרויה על שרה.
🔹 אברהם ראה שהוא צריך ברית עם רצון זה.
הוא היה בביטחון שגם אם אבימלך ייקח את שרה לאישה הוא יחזיק באמונה ש"אחותי היא".
אחותי היא זו היא החלטה אמונית.
🔹 המושג אחותי פירושו- ב' רעים שאינם מתפרדים לעולם.
אברהם היה באמונה גדולה שהוא צריך להיות נאמן להשקפה.
אברהם היה בביטחון שגם אם שרה תהיה בשלב מסוים עם אבימלך ידע שתשוב להיות אישתו לכשיגיע הזמן.
מכאן שהאמין שלא נכנס במקום סכנה אלא להפך ביטא את מקום האמונה והבטחון בברית.
🔹 כנגד ההחלטה האמונית הנקראת "אחותי היא"
(אחים מלשון מאוחים) באים אומות העולם ומנסים להשתלט.
עלינו לדבוק בברית ולא לתת להם להסיט אותנו אלא להיות בברית אחים המאוחים יחדיו.