הדף היומי בזוהר חדש הסולם – פרשת בראשית ע-עג | מתקדמים | שיעור 24
בראשית זוהר חדש ע - עג שעור 24
קנז ע"ס אלו נחלקו ונמשכו מעשר אותיות עליונות של השם הקדוש הויה שבמילואו עשר אותיות, יוד הא ואו הא וכנגד זה בעזרה נברא העולם שהוציא כחותיו בעשרה מאמרות. שמו סתום ואינו מפורש עשרה על חמשה, חמשה על עשרה ששה על חמשה חמשה על ששה, ברוך הוא ברוך שמו לעולם ולעלמי עולמין אמן ואמן.
כי י דהויה ה"ס או"א עלאין שהם חסדים מכוסים מחכמה ואות ה דהויה ה"ס ישסו"ת שבהם החכמה מגולה. ועד"ז ו דהויה היא ז"א שמאיר בחסדים מכוסים מחכמה. ה דהויה היא המלכות שבה מתגלה החכמה והתבאר עד כאן שבשעת הזווג מתגברת השפעת החסדים על הארת החכמה. וכאן משמיענו שעכ"ז י והו שהם בהארת חסדים מכוסים מקבלים גם כן הארה מהחמה שבאות ה עלאה ואות ה תתאה בעת זווגם. כי הזכרים שהם י ו סתומים מחכמה מתגברים על הנקבות וע"כ אין הארת החכמה מפורשת בהשם. עם כל זה מקבלים גם הזכרים הארה מהארת החכמה שבנקבות, עשר על חמש י דהויה שהיא או"א מאירה לאות ה דהויה שהיא ישסו"ת את החסדים המכוסים באות י וגם חמש על עשר שאות ה דהויה שהיא ישסו"ת מאירה ג"כ מהחכמה שבה אל י ועד"ז שש על חמש שהוא ו שהיא ז"א מאירה אל ה תתאה דהויה שהיא המלכות. את החסדים המכוסים שבאות ו וגם חמש על שש שגם ה תתאה שהיא המלכות מאירה מהחכמה שבה אל ו שהיא ז"א אלא שעיקר השליטה הוא אל הזכרים שהם י ו וע"כ שמיה סתים פריש ולא הוה.
רקיע השמים
הרקיע לא בא רק להבדיל, אלא ללמד לאדם לדעת לחבר, שזו תנועת הנפש החשובה. הרקיע הוא ההתפשטות של האור/השפע.
קנח ויאמר אלקים יהי מארת ברקיע השמים זהו ו שהיא אות הנק שמים שהיא ז"א. רקיע השמים היי כי התפשטת מז"א התפשטות אחד להאיר אל הארץ שהיא המלכות ולהשקות יבשה ההיא שמטרם שהתחברה המלכות עם ז"א היא נק יבשה, והתפשטות הזו היא רקיע השמים. שואל מיהו רקיע השמים, ומשיב, זו היא התפשטות שהתפשטתה מאות ו שהיא ז"א כעין ג היי ג קווים ימין שמאל אמצע. זו היא התפשטות מאות ו להאיר ולהשקות את הארץ כמו שנאמר יהי מארת ברקיע השמים להאיר על הארץ הרקיע הוא התשתית הכללית, ששם יש מאורות שדרך הרקיע מאירים על הארץ.
קנט את ו דיוקנא, האות ו שמורה על ז"א בעת הזווג עם המלכות, צורה זו נשללת מכל הבחינות של ימין ושמאל שאינם נראים בו כלל מכל אלו צדדים האחרים חוץ מהתפשטות הגוף שהוא קו אמצעי בלבד, בלי זרועות שהן ימין ושמאל הנק חסד וגבורה ובלי עמודים שהם ימין ושמאל הנק נצח והוד. ו עומדת כך בסוד השם הקדוש הויה באופן שתהיה מוכנה להשפיע אל הנוקבא למטה שהיא המלכות היי ה תתאה דהויה. וו מציינת את ההארה עצמה שהיא בקו אמצעי שמתפשט בלי עניין של התגברות שבה צריכים ג קווים.
קס ואע"פ שצדדים האחרים האלו שהם חו"ג נו"ה נרשמים בה שהרי ו כוללת חג"ת נה"י יש כאן סוד הסודות לאלו היודעים את סודות האמונה, לדעת באיזה זמן אני מדבר על המלכות הזו היא א ובאיזה זמן היא ו כלומר מתי נק ז"א בשם א ומתי הוא נק בשם ו
מפני שרואים בצורת א שהיא וו עם שתי זרועות. אומר שהסוד הוא לדעת מתי ההתפשטות באה בלי שניכרים בה ב קווים, ומתי יש בה ג קווים.
כשמלכות עולה לבינה, היי צמצום ב' אז כשהמלכות עולה לבינה מחלקת בין רצון להשפיע לרצון לקבל אז וו זו נקראת אצלו א שיצאו ממנה זרועות, שנעשתה האות ו פרסה, ויצאו רצונות להשפיע ורצונות לקבל, היי ימין ושמאל ובכח ירידת העליון לתחתון, יכול התחתון לעלות ולחבר. ידע הנברא מה לרצות כדי להתחבר, לאחר שהעליון מדבר אליו דרך התורה ודרך המציאות.
כאשר לא נשמעים להוראות העליון הרקיע מפריד, וכאשר משיבים אל הלב בעיקר בלימוד ויישום פנימיות התורה, אז הרקיע מחבר. יש ללמוד את הסודות הקבלה העליונים היורדים ומתפשטים אלינו, ואז להתגבר ולבחור לעלות אליהם ולהתחבר לפי חוקי העליון.
קסא בזמן שז"א עומד להורות סודות האמונה וללמד היחוד בסוד השם הקדוש לכל העולם אז הוא עומד בסוד א שב' ידין שבה הן ימין ושמאל והקו שבאמצע היודין ו קו אמצעי ונק אלף, להסתכל שראשית הכל הוא ללמוד אמונת היחוד של הקב"ה. כי אלף פירושו לימוד מלשון ואאלפך חכמה וע"כ היא עומדת בראש כל האותיות כי האדם לא בא לעולם אלא ללמוד ולדעת את אדונו לכן העסק בתורה, ובעיקר בפנימיותה, מלמד את האדם לדעת את אדונו, והיא עומדת בצורתה שהיא צורת ג קווים. לעיני הכל ואומרת אלף היי למוד, חכמה האמונה של אדונך היי רק בשיעור הכתוב ולמקצה השמים עד קצה השמים שה"ס ז"א אבל למעלה מז"א אין שם השגה ולא שייך שם למוד. אלא לקבל באמונה. לא ניתן לדעת את עצמותו, אך כן ניתן לדעת מז"א למטה, ממעשיך הכרנוך.
קסב ועל כן נרשם בה בא' צורות ימי בראשית היי ג קווים שה"ס חג"ת דז"א הק ימי בראשית היי ימים הראשונים. שראוי לאדם לשאול ולדעת שכתוב כי שאל נא לימים ראשונים. אבל למעלה מז"א שה"ס ג"ר סתרי תורה אין שם השגה ואינו ראוי לשאול ולדעת בהן שאלה היא חיסרון, ג"ר הוא שלמות. לכן יש לקבלם כאמונה. ושאלה הראשונה היא זו, שידע אדם את אדונו שזו היא ראשית הכל ואז הוא ז"א בסוד א הראשית העומדת לכל האותיות.
צריך אדם לבדוק עצמו, מה השם רוצה ממנו, וכיצד יכול הוא לעשות רצונו יתברך.
קסג ובשעה שז"א עומד להזדווג עם הנוקבא שהיא המלכות בסוד השם הקדוש שה"ס ו דהויה הוא עומד בסוד ו ונשלל בשעת הזיווג מכל בחינות ימין ושמאל, ואין נראה בו רק הגוף בלבד שהוא קו אמצעי והכל מתקשר בנוקבא שהיא מלכות, כלומר שימין ושמאל שבו מתקשרות במלכות. זרוע אחת שמאלו הוא תחת ראש המלכות ואחת ימינו מחבקת את המלכות ימין ושמאל שבו מתקשרות במלכות בשעת הזיווג. זרועו תחת ראשי זו השלמת כלים, שמעוררת השתוקקות בנוקבה ונותן לה מקום של הרגש עצמי, ולאחר מכן באים לזיווג, ואז הימין נותן את כח החסדים, ואז הזיווג.
קסד ועל כן הברכים שהם נצח והוד ואותם ג קווים חג"ת שברקיע אינם נראים באות ו כי כולם נסתמים בו בסתימה בסוד הסודות ונראים שהם ו בלבד רק התפשטות למלכות ודומים כמו שנשללו מכל בחינות ימין ושמאל שבהם ואז ז"א מוכן ומתקשר להשפיע אל הנוקבא שהיא המלכות. וע"כ האות ו שבשם הקדוש מוכנה שכל הו"ק חג"ת נה"י יתראו בבחינתו. ה אחרונה דהויה שהיא המלכות המקבלת מהאות ו נמצאת שלמה ומלאה כמו שראוי לה. אשרי הוא חלקו של מי שנכנס בחכמה ויצא בשלום ויודע האורחות והשבילים בסוד האמונה לדעת את אדונו אשרי הוא בעולם הזה ובבא
שאלות חזרה בזוהר חדש בראשית ע-עב
1.מיהו הנקרא שמים בשם הויה ומיהי הנקראת ארץ?
2. הסבר ונמק האם יש בהתפשטות הז"א למלכות ג' קוים או רק קו אחד אגב כך הסבר בעניין זה את ההבדל בין ו' לא' שבשניהם אנו רואים את האות ו?
3. לשם מה בא האדם לעולם וכיצד זה מתפרש מבחינה נפשית ובעבודת השם באופן מעשי?
4. מהו הקשר של הזכר והנקבה המתבטא בשמאלו תחת לראשי ובימינו תחבקני ומתי הה האחרונה דהויה נמצאת שלמה ומלאה כמו שראוי לה?
❦
בית מדרש הסולם ללימוד פנימיות התורה וחכמת הקבלה בדרך ״בעל הסולם״ והרב״ש בראשות הרב אדם סיני.
❡
ניתן לעקוב אחרי העדכונים וליצור קשר
https://www.instagram.com/hasulam.community
hasulam.site@gmail.com
הצטרפו ללימוד התע״ס היומי: https://dafhayomitaas.org.il
אתר הבית: https://www.hasulam.co.il
❧