הדף היומי בזוהר חדש הסולם – פרשת יתרו | שיעור 22 | מתקדמים| ס"ד-ס"ו
זוהר חדש יתרו סד - סו שיעור 22
שרטוטי המצח
המצח החיצוני הגשמי, מסמל את המצח הפנימי שהוא מקום הרצון של האדם. קווים לרוחב מראים על מידת ההשפעה שבו, ואם הם נקטעים, אז רצונות אלו לא באים לידי ביטוי.
כשיש קו ממעלה למטה, זהו רצון עמוק, וכשיש שני קווים, רואים שישנה השתוקקות גדולה ולא מקבלים אור, אלא דרך קו אמצעי.
רמב אם הרושם של אותו מכה של אותו אחד שהכה אותו עם מקל של ציפורים, נמצא עמו ועיניו זבות וירוקות ורושם שחור אחד מסבב אותן, זה הוא באות פ במילוי ב אותיותיה היינו פ"א ואות ר בלבדה בלי מילוי שתי אותיות אלו פא ר יוצרים בו רושם. אות ר מראה על הגאווה
רמג איש זה ראשו גדול וד' קוים גדולים במצחו, וג' קטנים בין גבות עיניו, וקו אחד למעלה קרוע מעט, על חטמו שערות גדולות ראשו עגול הוא גבור חיל בעל זדון בדבריו מניפולטור ולא לכיוון טוב.
רמד ואם גם שערותיו קמוטות, סערות הנפש שלו לא ישרות, הוא נואף. ובלילה הוא מתחבר לניאוף לפעמים הוא נכשל באשה אסורה, זקנו מלא שערות, זה יש לו רושם בזרוע שמאלית של מכת חרב, שהכהו איש אחד שהיה איטר יד ימינו, ביום רביעי בשבת בעת שהשמש רצתה לבא, האדם נפגש עם מקרים, לפי הטבע שהוא פועל, ובהתאם למזל שלו. כי באותו יום התעורר עליו חוט אחד מככב מאדים, אותו החוט שבצד שמאלו ורושם ההוא שבבשרו שבזרוע שמאלו היא עקום העגול.
במקום לנצל את הכוח הנפשי של מאדים, על פי האודם דאמא, שמורידה את צד העורלה, זה שאמר פרעה ראו כי רעה נגד עיניכם, כלומר שאל האם תרצו לצאת למדבר כשכוכב מאדים שולט. ולא ידע פרעה שהדם שרואה מכוכב מאדים, הוא דם מילה, כלומר חיבור לבחינת ההשפעה, זו ספירת בינה, אמא שממנה מתערין הדינים, ומצד שני ממנה אפשר לקבל חסדים גדולים. בעזרת כוח נפשי פנימי זה, ניתן להתחבר למילה, לברית.
למדנו, לאיש זה פגם אחד בעינו,מאותו אחד שצד ציפורים ובלי כוונה הכהו, כאשר הניף את המקל ללכוד את הציפורים.
ציפור היא מנותקת מהארץ, מהרצונות לקבל הארציים, ומסמלת את מידת ההשפעה. עוף = 156 = יוסף, זו הברית והמחויבות לוותר על הרצון לקבל לעצמו.
בלי כוונה הכהו בעץ, אבל בעץ הדעת ולא בעץ החיים, לכן נוצר לו מכה מעל לגבה שבעין, שהיא תפיקדה לשמור על החסדים. הצלקת הזו מעידה שהוא עדיין לא נמצא בחיפוש האמיתי והנכון.
כל מקרה שאדם פוגש, הוא על פי הרשימות, הרשמים שצבר, ועל פי התיקונים העתידיים שלו.
רמה כשהוא מגיע לימי זקנה נופל מהמקום שרוכב עליו, אם סוס או חמור או נופל מכותל, ומנפילה ההיא יחלש וימות. כי החטא שחטא בנעוריו רודף אחריו, ואם אותו האיש חזר בתשובה באמצע ימיו יפול מחמת חולשתו וימות
תלוי על מה הוא רוכב, על איזה נכסים הוא יושב. אילו כוחות הוא אימץ לעצמו. לפעמים את כח התאווה מהסוס, ולפעמים מהחמור, החומר הגשמי אליו הוא כוסף. לפעמים צובר בתים, ונופל מכותל.
עשה תשובה וימות כדי לתקן, כדי שלא יצטרך עוד להתייסר, יתקן בגלגול הבא, וישנם תיקונים עם המיתה
רמו ואם חזר בתשובה בנעוריו, כשהיה לו כוח, כשהיה לו אפשרות לשלם בויתור על תאוותיו אז תמצא קוים על מצחו ג גדולים וארבעה קטנים ושנים שנים מבין עיניו העולים למעלה, איש זה יהיה מחלתו כדרך כל הארץ, ויפול ממטתו וימות כי לעולם יש בו נפילה לבסוף מפני שלא בנה לעצמו יסודות באמת שיש להחזיק
רמז עינים קטנות ודקות שהצבעים שלהם אינם נראים בחיטוף לפי שעה, אלא כשמסתכלים בהן הן ירוקות ושחורות, איש זה שפתותיו חדות ופניו ארוכות חדודות, אז תמצא במצחו שני קוים וקו קטן ביניהם, זה הוא באות פ בלבדה ובאות ר בלבדה היינו בלי מילוי
רמח איש זה שערותיו תלויות ואינן חלקות מצליח במעשה ידיו. ואם עוסק בתורה הוא מצליח בתורה שזה הדבר הכי חשוב. והוא גם כן קטן באבריו, וגם בשר אין לו. רוח שפתיו מדבר מתוך חוטמו משום שנקבי החוטם צרים וע"כ יוצא הרוח בדוחק לצד שמאל. קולו דק.
רמט בירך שלו למעלה מהברך יש רושם חבורה אחת שעשה לו ילד אחד בסכין בימי ילדותו והסתכן בו. הוא מקנא את אשתו מפני שהוא עצמו רודף אחרי מה שאינו שלו עד שבני אדם צוחקים ממנו. הוא רוצה להתתקן ע"י אנשים אחרים ואינו יכול, וצוחקים ממנו. זה אין לאיש להשתתף עמו כי לא יצחל. הוא בעל חמדה, הוא משתדל במה שאין לו. מחזיק עצמו לאדם גדול ואינו כל הוא זוכה לבנות ולא לבנים.
רנ ואם הקוים מתחפים ששני קוים קטנים וקו אחד גדול יש במצחו, ופניו אדומים, הוא זוכה לבנים ולבת אחת, או שאשתו יולדת בן ונפטרת מהעולם
1. כיצד צריכים להבין את הסימנים ובמיוחד את אלו שהם לא על פי טבע האדם אלא על פי אירועים שקרו ?
2. מה ההבדל לאותו אדם המוזכר ברלט אם חזר בתשובה בזקנותו, בנעוריו או בקטנותו?