הדף היומי בזוהר חדש הסולם – כי תשא| שיעור 1 | מתקדמים | א-ג
כי תישא א - ג שעור 1
מחצית השקל
א שואל מהו כל העובר על הפקודים, מהו התיקון שעליו לעשות ומשיב, אלא זה הוא מי שעובר על מצוות התורה, אם רוצה להתקן לפני אדונו שלא ישלוט עליו דין שלמעלה, זה יתנו, צריך לתת זה שהוא ז"א ולקרבו בזאת שהיא המלכות, לחבר את האות ה לאות ו ולהאיר לה אור כדי שלא תשרוף העולם בלהביה. כי מי שעובר על מצוות התורה הוא מפריד זה מזאת, אז צריך לתקן אותו מקום היי המלכות ולהרים הראש בפני הדין, היי להמשיך ג"ר ולא ישלוט הדין עליו.
זאת היא המלכות, התכלית אליה צריך האדם להגיע, זה הוא היסוד שרק בחיבור אליו ניתן להתחבר לעליון. התיקון הוא לתת את הברית, את המחויבות לקשר.
ב זה יתנו, בוא וראה בית דין של מעלה אינו מעניש את האדם עד שיהיו לו עשרים שנה, משום שבעת ההיא הוא נשלם בב' חלקים, בחלק הקב"ה, וכנסת ישראל שהיא המלכות, כי עשרים שנה הם כנגד ע"ס דז"א וע"ס דמלכות. וע"כ אם באותו זמן עבר למצווה למי צריך לתת. הוא, במקום שחטא לו, שז"ס זה יתנו שהוא ז"א ולמי צריך להמשיך, חזר ואמר מחצית השקל שהוא יסוד
ג בוא וראה הקב"ה וכנסת ישראל שהם ז"א ומלכות נק אחד. וכשכנסת ישראל בגלות לא נק אחד מפני שיש פירוד ביניהם. ועל כן מחצית השקל שהוא עשר גרה הוא סוד י שהיא יסוד שצריך להמשיך ולהאיר במקום שפגם שהוא המלכות. אות יוד צריכה להאיר, ובמקרה זה יסוד. זיווג בין זה לזאת יכול להיות שלם ולהביא את התיקון.
ד וזה הוא כופר נפשו ודאי, כי נפשו היא אותיות נפש ו שהיא בית הדין, היי מלכות שנק נפש של ז"א שה"ס ו ובמה היא מתכפרת והדין מסתלק ממנה, הוא באותו מחצית השקל, וזה הוא טוב שהוא יסוד דז"א שמאיר לה וכשמתדבקים שניהם יחד, טוב, שהוא יסוד ונפש שהיא מלכות, אז נק שקל הקדש, וכסף שהוא ימין המלך היי חסד, התעורר להאיר אל תרומת ה' שהיא המלכות.
ה וע"כ התפלל משה בשעת הדין. ועתה יגדל נא כח ה' שיגדל הוא עם י גדולה. ופירושו שאות י הגדולה שהיא יסוד יתחבר עמה שהוא נקרא מחצית השקל. ובאיזה מקום יתחבר הוא בשקל הקדש. היי שיהיו שניהם שקל שלם אחד. וכששניהם מתחברים כל אלו בתי הדין שבשער המקדש שהוא מלכות, מסתלקים שלא לעשות דין כי כפר נפשו נתן, ודאי כי נפש היא מלכות והיסוד הוא כופר נפשו. אות רגילה המופיעה בתורה היא כנגד המלכות, ואות גדולה כנגד בינה.
ו בוא וראה הכופר הזה, הוא כדאי לכפר על עשרה שבטים שמכרו את יוסף שהוא יסוד מכרו את הברית למצרים והפרידו זה שהוא ז"א מזאת, שהיא המלכות ועברו על מצות אדונם. משום זה עשרים גרה השקל שהוא כנגד אותו הגר בארץ נכריה שהוא יוסף שהסתלק מהארץ הקדושה ונמכר בעשרים. ובני ישראל לא הרימו ראשם מאותה שעה משום העון הזה, אמר הקב"ה למשה, אם אתה רוצה להרים ראשם למעלה זה יתנו כל, שהוא יסוד שנק כל. צריך היום לעשות תיקון על דבר שקרה לפני הרבה זמן, מפני שעוון זה נמצא בנפשנו. יוצא שהתיקון על מכירת יוסף הוא לתת את הברית בשמחה, וזה קשה מפני שזו מחויבות שאומרת לאדם לא תעשה מה שכיף לך, אלא לפי הברית.
ז בוא רואה הצדיק הזה, היי יסוד שנק יוסף, נק כל וכנסת ישראל שהיא המלכות, העשירית של כל הספירות נכללת בו ביסוד מתקרבים זה אל זה, אז נק שקל הקדש, משום שהוא חצי גוף וכנסת ישראל חצי גוף כשמתחברים זה בזה נשלם הגוף.
ח וי"ב השבטים העליונים שמתחת הים שהוא המלכות יונקים כל אחד ממקום שלו. ז"ש זה יתנו, זה הוא חשבון י"ב שמתדבקים סביב המשכן העליון שהוא המלכות ובעת ההיא תהיה להם נשיאת ראש משום שהתדבק ראש המטה שהוא מלכות, במקומו של אותו ששומר י שהוא יוסף שומר הברית שהוא יסוד. וכשהלך יוסף לעולם הבא התווספה בו י שכתוב ויישם בארון במצרים שכתוב ויישם עם ב יודין. יוסף בארון במצרים צריך תיקון של הוצאת האות יוד ע"י הברית
ט ועל ידי משה שנולד באדר הסתלק יוסף משם ממצרים שכתוב, ויקח משה את עצמות יוסף זה לאחר שמונים שנה אלא רק לאחר לידת משה, היינו לאחר לידת האמונה אפשר להרים ראש וגו נותנים באדר השקלים האלו להרים ראשם למעלה ולקרב האורות הקדושים של המלך למקומם וצד ימין, שהוא חסד התעורר בעולם ואדני המשכן התקיימו על תקוניהם. וזאת שהיא מלכות באה ברשימו של הצדיק, היי יסוד שהוא י שמתדבק בה בכל האורות הקדושים שלמעלה, כשניתן מחצית השקל, שהוא מעות של כסף כי אז מתיחדים זה בזה.
י וע"כ באה קטרת לבטל הדין ולבטל המות משום שמקשר המלכות במקום שנק זה שהוא יסוד. ובוא ואר הקטרת וכל הקרבנות שמקריבים באים ממחצית השקל הזה שנותן כל אחד ואחד מישראל. ואז המלכות היא תרומת ה ודאי שמרימים אותה להתחבר עם ז"א