הדף היומי בזוהר חדש הסולם – כי תשא| שיעור 6 | מתקדמים | טז-יח
כי תישא טז - יח שעור 6
שלש רגלים וראש השנה
נא כשיורדות, מתקשרות כולן, כל זה"ס חג"ת נהי"מ, ביום השלישי שזה יעקב שהוא ת"ת הכולל כולן. משום זה השביעית שהיא מלכות היא כנגדו, כי כל שבע הספירות מתקשרות גם במלכות שהיא מקבלת את כולן.
ואז הארץ הזו שהיא מלכות באה באור עם בניה, היי שכל שבע הספירות קשורות בה להאיר, ואז ה"ס ארבע כוסות, ארבע גאולות שה"ס חג"ת עם מלכות וחג"ת כוללים נה"י הרי ז ספירות
נב קידוש על היין הוא כנגד דוד שהוא מלכות. אמירת הגדה היא כנגד יעקב שהוא ת"ת ברכת המזון היא כנגד יצחק שהוא גבורה. הלל הגדול באגדה של פסח הוא כנגד אברהם שהוא חסד.
נג ממטה למעלה עולה כעין זה. מצה היא כנגד דוד שהיא מלכות, שבועות כנגד יעקב שהוא ת"ת, ראש השנה כנגד יצחק שהוא גבורה. סוכות כנגד אברהם שהוא חסד, ואע"פ שהעמדנו שסוכות הוא כנגד אהרן לא מדובר על האיש אהרן אלא על מידת החסד, הכל אחד כי הכוונה היא על היותו כהן שהוא חסד, וכיון שהגיע למקום השלם של יעקב, אמרו הלל הגדול
נד פירוש אחר, זה יתנו, כמה יש לבני אדם להשמר מדרכיהם כי כאשר נמכר אותו צדיק יוסף, כל עשר המדרגות היי ע"ס סתמו אורותיהן, כי אינו נמשך האור מעתיקא שהוא כתר, אלא בשביל התועלת של הארץ, וכיון שחטאו נסתם האור ולא נמשך למטה, ומי שעבר על זה, עבר על כל המצות, והקב"ה באהבה רבה, נתן לשמור את השבת כנגדו, היי לכפר על מכירת יוסף שהיא שקולה כנגד כל המצות.
נה וע"כ עשר גרה שה"ס ע"ס שהחזיר למקומם היי שיחזרו ויאירו היא כפר נפש, שמאירים למקום שנק נפש שהוא המלכות, ממקום של ישראל שהוא ז"א המאיר למלכות. ושמים שהם ז"א מאירים לארץ הזו שהיא מלכות וישראל נותנים לה כל התקונים להתחבר למעלה עם ז"א אומרים לאדם שעליו לשמור שבת כדי לתקן את מכירת יוסף, והוא שואל עצמו מה זה קשור אלי. עליו לתת מחצית השקל, וזה מתקן שהמלכות תוכל להתחבר למעלה עם ז"א. אמנם אין אנחנו מבינים כיצד כך מתקנים, אך זו הנחייה של העליון.
שמירת השבת מבטאת את שמירת הברית ולכן היא תיקון של מכירת יוסף שהוא בחינת הברית.
המזמור השמים מספרים
נו השמים מספרים כבוד אל. מי הוא שמים, היי שמים שהוא הקב"ה, היי ז"א מספרים היי שמאירים למקום שנק כבוד אל. מי הוא כבוד אל, היא בת אברהם שהיא המלכות. אל זהו אברהם שהוא חסד, הנק אל. מהו מספרים, היי כמו שאתה אומר, אז ראה ויספרה, מהו ויספרה הוא כש"א מקום ספיר אבניה שהוא לשון הארה, השמים האלו שהם ז"א מתקנים אותה בכל התקונים לכבוד האל הזה שהוא המלכות.
נז וע"כ ישראל למטה מביאים לה אל המלכות אור בחשאי מבוע שלמעלה מז"א ואומרים ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד.
נח והמקום שנק שמים מעיד בהם וע"כ אות ע משמע ישראל ואות ד משמע ישראל הן גדולות להיות עדות. השמים שכתוב העידותי בכם היום את השמים זהו יעקב היי ז"א שהוא מקום השמים, ומאין לנו שהמלכות מעידה, הוא שכתוב ואת הארץ שהיא מלכות, וכתוב כירח יכון עולם ועד בשחק נאמן, והירח והיא המלכות.
נט וכשישראל הם בשלמות כראוי, עדות שלמה מעידים בהם, הקב"ה וכנסת ישראל, שהם ז"א ומלכות. בזמן ההוא נמשך הטל שלמעלה היי השפע, ממקומו של עתיקא שהוא הכתר, מתי זה, הוא כשז"א ומלכות הם ביחוד. ז"ש שראשי נמלא טל, טל הוא בחשבון הויה אחד, היי הקב"ה וכנסת ישראל, כי בשעה ההיא ראויים ישראל לטל.
ס וישראל שיודעים בהם הם מיחדים אותם ז"א ומלכות ב' פעמים ביום הן בזמן הגילוי והן בזמן הסתרה, היי בק"ש אחת בצד היום שהוא ממשלת ז"א ואחת בצד הלילה שהוא ממשלת המלכות.