הדף היומי בזוהר חדש הסולם – כי תשא| שיעור 4 | השקפה| י-יב
כי תישא י – יב שעור 4
עשרת הדברות כנגד ע"ס
יום רביעי הוא כנגד דוד שהוא מלכות שכתוב בו יהי מארת כתוב חסר ו משום שכנסת ישראל שהיא המלכות, אין לה אור משלה, אלא מה שניתן לה על ידי הצדיק שהוא יסוד, כך דוד שכתוב בו עני ואביון אני, ואין לו חיים, אלא מה שניתנו לו מימיו של האדם הראשון ע שנים.
יום חמישי כנגד משה שהוא נצח, יום שישי כנגד אהרן שהוא הוד ואלו ששת ימי בראשית שלמטה, הם כנגד ששת ימי בראשית שלמעלה. כל הוא כנגד חלקו של יוסף, שהוא יסוד הנק כל. הממלכה היא חלקו של דוד, ויוסף נק שבת למטה, היי יום השבת כנגד צדיק חי העולמים ונק שבת למעלה כנגד צדיק חי העולמים, ונק שבת למעלה שהוא יסוד הנק כל. ומשום זה כתוב על כן צווך ה' אלקיך לעשות את יום השבת, לכפר על עון מכירת יוסף.
המושג ברית אינו המושג החזק במטרה, אל השבת. הברית היא הכי חזקה בדרך, שאז הנאמנות שהיא בחינת הברית היא החשובה ביותר, במטרה האהבה, השבת היא התכלית. לכן בדרך בה ישנם חסרונות יש את התורה שבדרך, ויש את התורה שבמטרה שהכל בשלמות.
הבחינה הנפשית שהיא בחינת יוסף, היא פנימית בנפש האדם, חשיבותה עצומה, שהוא היסוד, המשפיע, ציון ממנו תצא התורה. יוסף והברית הם כנגד השבת, ושמירת השבת היא התיקון לחטא מכירת יוסף, לחטא של כל אחד מאתנו שמוכר את המחויבות לקשר, וסוטה לתאוות הפרטיות.
כבד את אביך הוא בסוד הנצח שמשה אחוז בו ויונק אותו. כי משה היה מכבד את הקב"ה בתורה. אם לא התורה שניתנה על ידי משה הנביא הגדול, לא היו יודעים בני אדם את הקב"ה ולא היו מכבדים אותו, כי ע"י התורה לומד האדם עבודת אדונו ומכבד את הקב"ה ומשום זה כבד את אביך ואת אמך הוא כנגד משה. אי אפשר בלי התורה, שרק התורה הקדושה יכולה להביא את האדם לכבד את הקב"ה.
לא תגנוב לא תענה לא תחמוד זה סוף של עשרת הדברות של התורה, שנעתקים מהשגה שהם ג"ר כתר חכמה ובינה שהם ראשית הכל ליחד הסוף בראש, ושיהיו הכל אחד. ומה שלא התחיל בהם בתחילת עשרת הדברות, הוא ללמד סוד עליון, עד איזה מקום ניתנה רשות למשה להסתכל ומאיזה מקום לקבל התורה שהוא מז"א אי אפשר לפרש הכל, ישנם דברים שצריך לקבל באמונה מעל טעם ודעת
ומשום זה אמר שבע דברות שהן כנגד שבע מדרגות עליונות חג"ת נהי"מ הרמוזות בכתוב, לך ה' הגדולה וגו ועד אותו מקום, היי עד החסד, הסתכל משה, ז"ש פנים בפנים דבר ה' עמכם. פנים הם הבן הקדוש, היי ז"א הכולל שש ספירות חג"ת נה"י. בפנים הם הבת שהיא מלכות.